سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با همکاری ادارت ارشاد و اوقاف برگزار می شود؛

بزرگترین آزمون حفظ کشور اسفند ماه در کرمان

مسئول اداره قرانی اوقاف کرمان گفت: بزرگترین آزمون حفظ قرآن کریم اسفند ماه امسال با همکاری اداره کل ارشاد در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام مختار یعقوبی گفت: مرحله ششم آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآنی کشور امسال برای نخستین بار با همکاری اداره کل ارشاد اسلامی ادغام و برگزار می‌شود.

وی افزود:در راستای مشارکت هر چه بیشتر نهاد‌های فرهنگی و قرآنی در برنامه‌های قرآنی اوقاف امسال این آزمون در اسفند ماه سال جاری با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۱۸ شهرستان کرمان برگزار می‌شود.

یعقوبی تصریح کرد: اگر بتوانیم این برنامه را به نحو احسن و با همدلی انجام دهیم انگیزه‌ای برای دیگر نهاد‌ها خواهد شد که با وحدت و همدلی با اوقاف همکاری کنند.

وی از طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم بعنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن کشور نام برد و افزود: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ و قاری قرآن کریم در کشور شکل گرفت که با توجه به این امر خطیر، تربیت یک میلیون حافظ و قاری از جمله اهداف و برنامه ریزی‌های کلان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می‌باشد.

یعقوبی یکی از اهداف برگزاری این طرح را تربیت نخبه‌های قرآنی ذکر کرد وگفت: قریب به ۵۰ هزار نفر در کرمان طی شش سال گذشته در این طرح قرآنی شرکت داشتند

وی اظهار کرد: ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت اولین تجربه مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی دیگر از نهاد‌ها در راستای جلوگیری از فعالیت‌های موازی توسط دستگاه‌های قرآنی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: درگاه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت به نشانی /www.quranedu.ir برای ثبت نام باز آغاز شده و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در ۲۳ رشته که در قالب چهار گروه برگزار می‌شود، ثبت نام کنند و توانایی علمی وقرآنی خود را در این آزمون محک بزنند.

گفتنی است ثبت نام اولین آزمون مشترک و سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگترین آزمون قرآنی کشور تا بیستم دی ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

آزمون بزرگ حفظ قرآن اوقاف با همکاری اداره ارشاد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.