سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو قانون بی‌طرفی اینترنت از سوی دولت آمریکا

دولت آمریکا قانون «بی‌طرفی اینترنت» را که در زمان باراک اوباما تصویب شده بود، لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، دولت آمریکا قانون «بی‌طرفی اینترنت» را که در زمان باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین این کشور تصویب شده بود، لغو کرد.

اصل بیطرفی اینترنت در آمریکا به پایان رسید. این یعنی از این پس شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی می توانند سرعت دسترسی به محتوای وب و تولیدات دیجیتال را کاهش دهند. هر چند این تصمیم آمریکا به صورت رسمی شامل حال فرانسه نمی شود؛ اما می تواند برای شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی الهام بخش باشد.

با وجود این، کانادا در واکنش به این تصمیم آمریکا اعلام کرد همچنان به این اصل پایبند خواهد ماند. نهاد نظارت بر ارتباطات آمریکا (کمیسیون فدرال ارتباطات) یکی از اصول بنیانگذاران اینترنت را لغو کرد. با این وجود، عده ای از مردم آمریکا با برگزاری تظاهرات به این تصمیم اعتراض کردند. یکی از زنان تظاهر کننده گفت: لغو قانون بی‌طرفی اینترنت به معنی پایان اینترنت رایگان است. حالا باید برای چیزهایی مثل توییتر پول پرداخت کنیم. به این ترتیب کسانی که امکانات بیشتری دارند به فضا و جای بیشتری در اینترنت دسترسی خواهند داشت.

تاکنون طبق قانون بی‌طرفی اینترنت، همه مردم آمریکا به محتواهای وب دسترسی یکسان داشتند. این قانون در زمان اوباما تصویب شده بود اما دونالد ترامپ به محض ورود به کاخ سفید یکی از مخالفان بی‌طرفی اینترنت را به ریاست کمیسیون فدرال ارتباطات منصوب کرد. حال علت این انتصاب معلوم می شود. با لغو این قانون، سرعت دسترسی به برخی صفحات کاهش می یابد و کاربران برای دسترسی سریع به آنها باید به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، پول پرداخت کنند.

انتهای پیام/

دولت ترامپ قانون بی طرفی اینترنت را لغو کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.