سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشرفت کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

خطیب جمعه کرمان گفت : پیشرفت کشور در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است که هردو مکمل یکدیگرند . 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمان حجت الاسلام علیدادی سلیمانیدر خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان  گفت: برخی از بیماری های روحی قابل درمان نیستند و تا مدت ها خود را بروز نمیدهند .

حجت السلام علیدادی سلیمانی افزود: بهترین کسی که بیمار ی های روحی را تشخیص میدهند و درمان میکند تنها خود فرد است.

وی افز ود: وقتی تکبر در وجود ادمی ،خود بزرگ ‌بینی و خود برتری در وجود فرد ریشه دواند ارام ارام انسان را به جایی میرساند هر نشانه الهی را ببیند منکر میشود ،این انسان در برابر حرف حق ورای حق تسلیم‌نمیشود.

وی بیان داشت : یکی از نشانه های کبر و غرور در انسان فرار از حق و پذیرش ان است .

خطیب جمعه کرمان در ادامه بیان داشت: در طول تاریخ هم بوده اند کسانی که هیچگاه حاضر به پذیرش حق نبوده و تعصب های بی حساب و کتاب آنان سبب عدم‌ پذیرش وحدانیت خدا میشدند.

وی ایستادگی در برابر حق در تمامی صحنه های زندگی ،عدم‌توانایی تشخیص راه درست از جمله راه شهدا(از جمله راه مقابله با استکبار ،راه حق طلبی )،تفسیر اسلام بر حسب افکار خود،شایعا ت و حرف دروغ را از جمله علائم کبر و غرور و تکبر دانست.

وی ضمن اشاره به شهادت شهیدتندگویان و گرامیداشت یاد و خاطره وی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یاد اور تلاش روحانیت در عرصه علمی و مذهبی است که مهمترین عصاره و چکیده این موضوع وحدت کلمه است.


وی با اشاره به اهمیت وحدت بین مردم و اقشار مختلف گفت:پیشرفت کشور در گرو حوزه و دانشگاه است که هردو مکمل یکدیگرند . 


حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت:دانشگاه واقعی دانشگاهی است که در ان علم و تخصص و پژوهش باشد و حوره موفق حوزه‌ای است که در ان تهذیب همراه با علم باشد .


وی با اشاره به اقدام‌غرب در مرود مقابل قرار دادن حوزه و دانشگاه گفت: اقدامات غرب برای ایجاد تفرقه بین این دو قشر خوشبختانه بی نتیجه بوده است.


خطیب جمعه کرمان با بیان فرمایشات مقام‌معظم رهبری در خصوص مردم‌کرمان گفت:ایشان در پیامشان مردم‌کرمان را نجیب ،عزیز و محبوب برشمرده اند که نشان از توجه ویژه رهبری به مردم این دیار است.

وی نقش مردم ‌این خطه در قبل انقلاب ،دفاع مقدس و حوادث و جریانهای مختلف، فر هنگ اصیل انقلابی،ارتباط با علمای زاهد و وارسته کرمان و نماز جمعه را نشان از توجه ویژه رهبری به مردم‌این استان برشمرد .

وی در بخش دیگری از بیانات خود، هوشیاری در برابر توطئه جدید انگلیس در نزدیکی به کشور با ترفندهای مختلف ،دعا برای رفع خشکسالی و توجه به شب یلد ا به عنوان یکی از نشانه های الهی را خواستار شد .

 

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.