سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص رکورد ثبت خدمات سامانه سیب به ۲ بهورز سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: رکورد بیشترین آمار ثبت خدمات سامانه سیب به ۲ بهورز پر تلاش شاغل در دورترین خانه‌های بهداشت زیر پوشش این دانشگاه در استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  اظهار داشت: درمحمد بلوچ شاغل در خانه بهداشت عبدالله بازار چابهار و شاه کرم محمدی صدر بهورز خانه بهداشت فتح آبادانده میرجاوه با بیشترین شمار ثبت خدمات سامانه سیب در سطح کشور رکورد دار شدند.

طباطبایی  افزود: خدمات ارزشمند همه بهورزان گرانقدر در دورترین نقاط سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب در تحول سلامت استان تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: این ۲ بهورز پر تلاش هر کدام با ارائه بیش از ۱۹۵ هزار خدمت سلامت به ترتیب جایگاه اول و دوم کاربران برتر کشوری سامانه سیب را از بین حدود ۸۵ هزار کاربر از آن خود کردند و با این حرکت ماندگار نام خودشان را در زمره افتخار آفرینان عرصه سلامت استان به ثبت رساندند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای تمام جمعیت تحت پوشش و ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات مورد انتظار طرح تحول سلامت به ساکنان روستاه‌ها و انجام تمام مراقبت‌های بهداشتی مربوط به خطر سنجی بیماری‌های قلبی و عروقی به همه سالمندان و میانسالان از مهمترین اقدامات این بهورزان است.

طباطبایی خاطرنشان کرد: با وجود نبود زیر ساخت اینترنت در حدود ۳۰ درصد از واحد‌های بهداشتی تابعه، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با نام نویسی از ۹۸ درصد جمعیت تحت پوشش معادل یک میلیون و ۵۹۰ هزار نفر در سامانه سیب و فعال کردن پرونده الکترونیک سلامت برای یک میلیون و ۲۳۸ هزار نفر در زمره دانشگاه‌های پیشرو در اجرای سامانه سیب قرار دارد.

وی گفت: سامانه سیب همان سامانه یکپارچه بهداشت برای ثبت اطلاعات سلامت مردم ایران است.

سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی با ۲ کشور همسایه و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.