همایش سفیران سلامت دانشجویی روز سه شنبه با همکاری واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت‌های بهداشتی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی زابل در دانشکده پرستاری این مرکز آموزشی برگزار شد.

همایش سفیران سلامت دانشجویی در زابل برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر جواد اکبری زاده  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل در این مراسم گفت: هم اینک ۲۱ هزار و ۹۱۱ سفیر سلامت در شمال سیستان و بلوچستان این دانشگاه را در تحقق اهداف یاری می‌کنند.

دکتر جواد اکبری زاده اظهار داشت: تاکنون ۱۴ هزار و ۱۳۳ سفیر سلامت خانوار، ۶ هزار و ۵۲۶ سفیر سلامت دانش آموزی، هزار و ۱۰۱ سفیر سلامت معلمان و ۱۵۱ سفیر سلامت دانشجویی در این منطقه تربیت شده اند.

وی پنجمین اولویت از طرح تحول نظام سلامت را خود مراقبتی ذکر کرد و گفت: خود مراقبتی بخشی از طرح تحول نظام سلامت بحساب می‌آید که هدف از آن پیشگیری و ارتقای سطح سلامت جامعه با استفاده از ظرفیت افراد و خانواده هاست.

وی خاطر نشان کرد: سفیر سلامت عضوی از اعضای یک خانوار و جامعه است که به صورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموخته شده در حوزه سلامت، را به اعضای خانواده و جامعه بر عهده دارد.

 استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خشکی با ۲ کشور همسایه و ۳۱۰ کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است و همین مساله بعضا سبب ورود و گسترش برخی بیماری‌های واگیردار می‌شود.

انتهای پیام/ع

سفیران سلامت دانشجویی در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار