وی با بیان اینکه سرمایهگذاریهای قابل توجهی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر انجام شده است افزود: با توجه به این ظرفیتها انتظار میرود به این استان در راستای تحقق مطالبات مردم نگاه ویژه شود.
استاندار بوشهر با تاکید بر نقش مهم اجرای طرح ریلی بوشهر در اقتصادی شدن طرح راهآهن تهران، اصفهان و شیراز گفت: اتصال پروژه راهآهن شیراز به بوشهر که خط ریلی تهران تا فارس را اقتصادی میکند از انتظارات مردم استان بوشهر است.
گراوند از اجرای 4 قطعه پروژه راه آهن شیراز ـ بوشهر خبرداد و خاطرنشان کرد: چهار قطعه خط ریلی یاد شده که در استان بوشهر و فارس قرار دارد پیشرفت فیزیکی زیرساخت چهار قطعه از 18 قطعه اجرا شده به طور متوسط 50 درصد است.
وی با بیان اینکه طول پروژه راه آهن شیراز به بوشهر 630 کیلومتر است، گفت: از خط ریلی طراحی شده شیراز به بوشهر، 300 کیلومتر آن در استان فارس و مابقی در استان بوشهر قرار دارد.
استاندار بوشهر با تاکید بر این نکته که حمل و نقل یکی از زیرساختهای مهم برای توسعه است تصریح کرد: در این بخش احداث شبکه ریلی از ضروریات است که با توجه به اینکه اتصال شبکه راه آهن شیراز ـ بوشهر توجیهپذیری اقتصادی شبکه راههای متصل شده به استان فارس را دو چندان میکند.
گراوند با اشاره به اینکه بهرهگیری از مناطق ساحلی استان بوشهر نیازمند جدی به احداث شبکه ریلی دارد گفت: با این شرایط باید پروژه یاد شده در اولویتهای اصلی برنامههای کشور قرار گیرد.
وی با تاکید بر توجه به احداث خط آهن بوشهر و اتصال آن به فرودگاه جدید بیان کرد: خط ریلی شیراز بوشهر برای اتصال به مجتمع بندری نگین بوشهر پیشبینی شده و این در حالی است که لایحه منطقه آزاد تجاری بوشهر در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که میتواند اجرا پروژه راه آهن شیراز به بوشهر را مورد توجه قرار دهد.
انتهای پیام/پ