در این تحقیق از ۱۵۴۳ نفر از بازدیدکنندگان در خصوص خودروی مورد علاقه، کشور سازنده مورد علاقه و اصلیترین معیار خرید خودرو پرسش شده است.
استحکام و ایمنی، اولویت اصلی مصرفکنندگان
طبق این تحقیق اولویت اصلی ۳۳ درصد افراد در خرید خودرو، بالا بودن استحکام و ایمنی آن بوده است. ۲۹ درصد افراد نیز قدرت و شتاب خودرو را اصلیترین اولویت در انتخاب خودرو بیان کردهاند. پس از آن معیارهای زیبایی ظاهری با ۱۳ درصد، کیفیت بدنه با ۱۱ درصد و خدمات پس از فروش با ۹ درصد و میزان مصرف سوخت با پنج درصد اولویتهای بعدی مصرفکنندگان برای خرید خودرو بوده است.
بیشتر بخوانید: چه خودروهایی در بازار زودتر به فروش میرسند؟
اما طبق این نظرسنجی خودروهای آلمانی با ۲۷ درصد فراوانی پرطرفدارترین برندهای خودرویی در ایران هستند. پس از آن برندهای ژاپنی با ۲۰ درصد، فرانسوی با ۱۹ درصد، کرهای با ۱۴ درصد و خودروهای چینی با شش درصد فراوانی، برندهای مورد علاقه مصرفکنندگان ایرانی هستند.
شاسیبلندها در مرکز توجه مصرفکنندگان
همچنین براساس این تحقیق در میان کلاسهای مختلف خودرویی، مصرفکنندگان ایرانی با ۳۵ درصد فراوانی بیشترین علاقه را به خودروهای شاسیبلند دارند. پس از آن خودروهای کراساور (مینی شاسیبلند) با ۲۸ درصد فراوانی، سدان با ۲۵ درصد فراوانی و هاچ بک با ۱۲ درصد فراوانی در رتبههای بعدی میزان علایق مصرفکنندگان به کلاسهای مختلف خودرویی قرار دارند.
نکته جالب توجه در این تحقیق این است که ۵۶ درصد بانوان شرکتکننده در این نظرسنجی علاقهمند به خرید خودروهای شاسیبلند، ۲۸ درصد سدان و ۱۵ درصد هاچبک بودهاند.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/