سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار سمنان؛

ضرورت نوسازی ماشین آلات استخراخ مواد معدنی در سمنان

نوسازی ماشین آلات استخراج مواد معدنی استان سمنان با هدف کاهش هزینه تولید ، افزایش بهره وری و اشتغالزایی ضروری است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمدرضا خباز استاندار سمنان گفت : برجام این فرصت ارزشمند را به صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی استان سمنان داد تا با نوسازی ماشین آلان خط تولید در افزایش بهره وری کیفیت محصولات گام بردارند.

وی اظهارداشت : اقتصاد سمنان در بخش معدن نیازمند نوسازی ماشین آلات استخراج مواد معدنی است و در دولت تدبیر و امید تسهیلات قابل توجه ای در این بخش تخصیص داده شد.

خباز تصریح کرد : سمنان از استان های مهم و راهبردی کشور در استخراج معادن است که براساس برنامه ریزی اصولی تلاش می شود از فروش خام این مواد جلوگیری و با فرآوری آن، ارزش افزوده بالاتری وارد چرخه اقتصاد استان شود.

40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغالسنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان اکتشاف می شود.

استاندار سمنان با اشاره به این که بخش صنعت و معدن سهم عمده در ایجاد اشتغال پایدار در این استان دارد، بیان داشت : نزدیک بودن به پایتخت و قرار گرفتن در مرکز ایران موقعیت ویژه ای را برای توسعه صنایع در سمنان به وجود آورده است.

خباز افزود : حفظ واحدهای تولیدی موجود و ایجاد واحدهای معدنی جدید با فرصت های شغلی پایدار از جمله راهبردهای گروه اقتصادی سمنان برای کاهش آمار بیکاری در این استان است.

وی تصریح کرد : در چارچوب اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور افزایش میزان تولید و اشتغال در استان، جذب سرمایه گذار برای تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت کاری دستگاه های اجرایی در این استان است.

انتهای پیام / ذ

بیش از 90 درصد سلستین کشور در استان سمنان اکتشاف می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.