سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره روستاها و عشایر دوستدارکتاب در کردستان برگزار می شود

رئیس اداره امور فرهنگی, مطبوعات و تبلیغات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدارکتاب در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مهدی صمدی رئیس اداره امور فرهنگی, مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستداران کتاب برای چهارمین بار در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره با همکاری بخشداری، دهیاری و شورای روستا و به منظور حمایت از طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی در روستاها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان مستقر و با توجه به استقبال خوبی که در استان کردستان از این طرح شده زمینه مشارکت بیشتر روستاها در این جشنواره فراهم شده است.

 رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: روستاهای سردوش و ینگیجه «شهرستان مریوان» طی ۲ دروه متوالی در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب مشارکت و موفق به دریافت لوح تقدیر و جوایزی شدند.

صمدی به اهداف برگزاری این جشنواره نیز گریزی زد و اظهار داشت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، حمایت از طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در روستاها از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس اداره امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه توسعه عدالت فرهنگی در مناطق محروم همواره مد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است، بیان کرد: فرمانداران با تشکیل ستاد شهرستانی با حضور بخشدران همواره در طرح مساعدت داشته و گامی در راستای تحقق عدالت فرهنگی برداشته‌اند.

وی مهلت ثبت نام برای شرکت در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب را تا پایان آذر ماه جاری اعلام کرد و گفت: علاقهمندان با تکمیل و ارسال فرم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

انتهای پیام/ د م

ضرورتتوسعه عدالت فرهنگی در مناطق محروم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.