سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات:

مجتمع پرورش میگو در چابهار ظرفیت ایجاد ۱۵۰۰ فرصت شغلی را دارد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع پرورش میگو در رودیک چابهار ظرفیت ایجاد بیش از هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید را دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مهرداد میرزایی معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان  اظهار داشت: شهرستان‌های ساحلی چابهار و کنارک به عنوان بهشت آبزی پروری و مستعد پرورش میگو شناخته می‌شوند.

میرزایی ادامه داد: ۴۲ هزار هکتار اراضی پرورش میگو در مناطق گواتر، رودیک و کنارک شناسایی شده است.

وی افزود: اقدامات لازم در زمینه انتقال آب از دریا، خرید پمپ آب، ساخت اسکله، کارخانه عمل آوری، آماده سازی و ساخت استخر‌های پرورش میگو با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر آماده سازی زیرساخت‌های مجتمع پرورش میگو با مشارکت سرمایه گذار کشور کویت آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان و سرمایه گذار بخش خصوصی برای آماده سازی سایت پرورش میگو در رودیک چابهار ۲۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده اند.

میرزایی گفت: این سایت در مجموع با هزار و ۵۰۰ هکتار زمین مستعد پرورش میگو و در قسمت‌های غربی ۵۲ استخر و شرقی آن ۲۳۵ استخر پرورش میگو طراحی شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان: در فاز نخست این طرح ۲۵۰ هکتار قرار است آماده سازی و به زیر کشت میگو برود.

میرزایی اظهار داشت: ۸۰ هکتار از فاز نخست آن آماده شده است و در نیمه نخست سال آینده به زیر کشت میگو می‌رود.

وی بیان کرد: در هر هکتار پرورش میگو یک اشتغال مستقیم و ۲ اشتغال غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: میگو ارزش صادراتی، ارز آوری، برگشت سریع سرمایه و بازار پسندی بالایی نسبت به سایر آبزیان دارد و طول هر دوره پرورش میگو در چابهار ۸۵ روز است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر به نام‌های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ وستا تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.