مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: از جمله مزایای این نوع باسکولها دقت در وزن کردن محمولهها و قابلیت دمونتاژ و مونتاژ فوری آن است و بهرهبرداری از این باسکولهای جدید موجب افزایش سرعت عملیات و جا به جایی بار در بندر چابهار میشود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازه این نوع باسکولها پیش ساخته است، بر خلاف باسکولهای مکانیکی سابق در هنگام بارندگیهای شدید نیز از مدار خارج نمیشود و دارای قابلیت عملیاتی است.
آقایی خاطرنشان کرد: باسکولهای الکترونیکی جدید به صورت ۲ تکه و با قابلیت توزین استاندارد ۶۰ تن هستند که از توانایی توزین یک تکه نیز برخوردار بوده و همچنین قدرت مقاومت لودسل تا وزن ۱۰۰ تن را دارا و مقاومت سازه بتنی آن ۱۵۰ تن است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه در پی افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار به ۸.۵ میلیون تن در سال، در حال تبدیل شدن به یک نقطه استراتژیک برای ترانزیت کالای کشورهای منطقه است و تجهیزات مدرن و به روزی در این بندر وجود دارد که قابلیت رقابتی آن را افزایش داده است.
انتهای پیام/ع