کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: روز دوشنبه و سه‌شنبه باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید نقاط مختلف استان را فرا می‌گیرد.

باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد باد نسبتاً شدید و گرد و خاک در شمال، نوار شرقی و مرز غربی استان تا روز دوشنبه ادامه دارد.

ملاشاهی  افزود: همچنین در جنوب و سواحل به تدریج از بعد از ظهر بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و روز دوشنبه و سه‌شنبه وزش باد شدیدتر خواهد بود و علاوه بر سواحل و روی دریا در برخی نقاط نیکشهر، قصرقند، راسک، فنوج، کنارک تا زرآباد و چابهار به سمت گواتر و بخش‌های جنوبی سراوان و مهرستان و سیب و سوران سرعت باد حدود ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود که سبب گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت دریای عمان به ویژه در نواحی دورتر از سواحل مواج و متلاطم خواهد بود، گفت: با توجه به این شرایط شناور‌های کوچک صیادی باید حتماً پیش از ورود به دریا شرایط را از طریق اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بررسی کنند.

ملاشاهی اظهار داشت: کاهش دما در استان تا چهارشنبه تداوم دارد و در نیمه شمالی و جنوب شرق استان یخبندان نسبتاً شدید شبانه پیش‌بینی می‌شود و از پنجشنبه افزایش مجدد دما رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ع

طوفان شن درسیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار