سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در هشت ماهه نخست امسال ؛

کاهش ۵۰ درصدی کشته شدگان رانندگی با احشام درجاده‌های سیستان وبلوچستان

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: کشته شدگان ناشی از برخورد وسایل نقلیه با احشام در جاده‌های جنوب این استان در هشت ماهه نخست امسال با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،سرهنگ یدالله ستوده  فرمانده پلیس راه جنوب  استان  اظهار داشت: یکی از تهدیداتی که در حوزه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان متوجه رانندگان بوده و سالیانه سبب کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان می‌شود برخورد وسایل نقلیه با احشام به ویژه شتر است.

سرهنگ ستوده  ادامه داد: در این مدت در جاده‌های جنوب سیستان و بلوچستان ۹ نفر براثر برخورد با احشام کشته شدند که در همسنجی با مدت مشابه پارسال با ۱۸ نفر، کاهش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: کشته شدگان ناشی از برخورد با شتر امسال سه درصد کل کشته شدگان تصادف جنوب سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش تلفات انسانی با شتر باید آموزش و آگاه سازی ساربانان، صاحبان و مالکان شتر از قوانین، مقررات و مسئولیت‌های کیفری، مدنی و شرعی رهاسازی شتر در معابر و نیز سهم تقصیر آنان مورد توجه قرار گیرد.

سرهنگ ستوده اظهار داشت: همچنین آموزش‌هایی توسط کارشناسان پلیس راه به صاحبان شتر‌ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: سازمان‌های جهاد کشاورزی و امور عشایری، بخشداران و به ویژه دهیاران که مالکان شتر حوزه استحفاظی خود را می‌شناسند در زمینه آگاه سازی آنان ورود جدی داشته باشند.

وی بر پلاک کوبی و کدگذاری شترها، الزام مالکان شتر به استخدام ساربانان آموزش دیده، تامین آب آشامیدنی شتر‌ها برای جلوگیری از تردد و هدایت آن‌ها به حاشیه معابر با حفر چاهک در محل مناسب، توزیع گردن بند، حمایل و مارکر‌های شبرنگ در میان مالکان شتر و استفاده از رنگ فسفری بر روی بدن شتر‌ها برای شناسایی در شب با انعکاس نور خودرو‌ها در کاهش تلفات و مشکلات این حوزه تاکید کرد.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: حفر کانال در مناطقی که شتر خیز است برای جلوگیری از ورود شتر به سطح معابر، مصادره شتر‌های سرگردان و بلاصاحب، الزام مالکان شتر برای آشیان گذاری، ساماندهی و تعیین جایگاه برای نگهداری شتر مورد توجه قرار گیرد.

 سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

انتهای پیام/ع

کاهش تصادف درمحور جنوب استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.