وی هزینه تکمیل خط ریلی شهر یونسی بجستان به گناباد و بیرجند به طول ۲۷۳ کیلومتر را حدود ۲ میلیارد دلار ذکر کرد و گفت: ۱۵ درصد این مبلغ به صورت پیش پرداخت از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و بقیه با مشارکت بانکهای عامل تامین میشود.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی افزود: پیمانکار احداث خط ریلی یونسی به گناباد مشخص شده و در آینده نزدیک مراحل اجرایی این پروژه آغاز میشود.
امینی گفت: بهسازی جادههای روستایی به عنوان شبکه بزرگ و پیچیده ارتباطی کشور مورد توجه خاص دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
وی افزود: از مجموع بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران احداث راههای کشور، ۱۸ هزار میلیارد ریال مربوط به راههای روستایی است که ساماندهی این مطالبات نیز در دستور کار است.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود کاهش اعتبارات دولت در بودجه سال آینده، اعتبارات احداث و بهسازی راههای روستایی افزایش یافته است.
امینی ایمنی و نظارت ضعیف پلیس راه بر حمل و نقل و تردد وسایل نقلیه در جادههای روستایی را از مشکلات مهم این بخش ذکر کرد.
وی گفت: گناباد با توجه به موقعیت و توان خاص خود از ظرفیت خاصی در زمینه حمل و نقل منطقهای برخوردار است و کریدور توسعه محور شرق به عنوان مهمترین کریدور شمال به جنوب کشور از این شهرستان عبور میکند.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی افزود: بخش عمده جادههای ارتباطی شهرستان گناباد از جمله جادههای روستایی آن نیازمند ارتقا و بهسازی هستند.
امینی گفت: با توجه به تردد بسیار وسایل نقلیه از جمله کامیون و تریلی در جاده گناباد به خواف، مطالعات ارتقای این جاده از راه روستایی به راه اصلی در دست انجام است.
وی در بازدید از جادههای روستایی گناباد برای تامین بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای ارتقا و بهسازی این محورها قول مساعد داد.
انتهای پیام//ح.ت