سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال جاری؛

5.5 میلیون تن نیشکر از مزارع خوزستان برداشت می شود

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از برداشت 5/5 میلیون تن نیشکر از مزارع استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین آمیلی، معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان درخصوص برداشت سبز از مزارع نیشکر استان گفت: در سال گذشته تعهد این شرکت برای برداشت سبز نیشکر 20 درصد بود، ولی این رقم را تا 24 درصد افزایش دادیم و امیدواریم امسال همه شرکت های زیر مجموعه توسعه نیشکر به رقمی بالاتر از تعهد 30 درصدی برداشت سبز دست یابند.

وی بیان داشت: برای واحدهای دعبل خزاعی و دهخدا به دلیل نزدیکی به شهر، آیین نامه برداشت سبز تدوین شده و 2 سال است که به صورت جدی این کار دنبال می شود تا مشکلات زیست محیطی به حداقل برسد.

آمیلی با بیان این که دستگاه های برداشت شرکت توسعه نیشکر دارای بالاترین تکنولوژی های روز هستند، تصریح کرد: عملیات برداشت در مزارع نیشکر استان به صورت 100 درصد مکانیزه انجام می شود و هدف ما این است که برداشت ها را به صورت سبز انجام بدهیم.

معاون کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اذعان داشت: همچنین سیستم های آسیاب کارخانجات شرکت توسعه نیشکر طراحی شده اند تا کم ترین آسیب های زیست محیطی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برداشت سطح زیر کشت نیشکر نیز نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، افزود: بررسی های صورت گرفته از میزان قند نی نشان می دهد که شرایط کنونی نسبت به سال های قبل بهبود یافته و امسال می توانیم میزان استحصال قند، را افزایش دهیم.

حسین آمیلی اظهار کرد: زمان برداشت نیشکر در استان مصادف با فصل بارندگی است و این امر سبب می شود که عمل برداشت با سختی هایی همراه باشد اما برنامه ریزی شده که نیشکر به روش های خاصی برداشت شود تا پسماندها به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان ضایعات سبب اختلال در فرآیند برداشت نشود.

انتهای پیام/گ

برداشت 5/5 تن نیشکر از مزارع خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.