مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از آغاز برداشت نیشکر از سطح ۷ هزار و ۹۱۶ هکتار از مزارع نیشکر این شرکت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید کریمی، مدیر کشاورزی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: حدود 150 هزار تن نیشکر نیز از شرکت نیشکر 'میان آب' پس از برداشت به این شرکت منتقل خواهد شد که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری در مجموع 80 هزار تن شکر در این شرکت تولید شود.

وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار و 916 هکتار از مزارع نیشکر، 200 هکتار مزارع بذر هستند و بقیه مزارع قابل بهره برداری هستند که با توجه به تحقیقات صورت گرفته انتظار می رود میانگین 80 تن در هکتار برداشت شود.

کریمی گفت: نی بری امسال نیز از 2 روش دستی توسط کارگران نی بر روزمزد و روش ماشینی به وسیله هاروستر انجام می شود که حدود 500 هزار تن دستی و حدود 150 هزار تن به صورت ماشینی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد:در گیاه نیشکر با توجه به اینکه قندسازی پس از قطع آبیاری صورت می گیرد از 25 شهریور آبیاری به مزارع نیشکر قطع شده تا قندسازی صورت گیرد و گیاه آماده برداشت شود.

مدیر کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه به کشت 3 هزار هکتاری نیشکر در سال زراعی جاری در این شرکت اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود یک هزارو 750 هکتار کشت شده و با توجه به اینکه شروع بهره برداری همزمان با روزهای پایانی کشت است از شرکت های توسعه نیشکر حدود 35 دستگاه تریلی بصورت امانی تحویل گرفته شده تا خللی در روند کشت و شروع بهره برداری پیش نیاید.

انتهای پیام/م

برداشت نیشکر در 7 تپه آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.