سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر نفت عراق؛

تحقق اهداف گازی عراق منوط به همکاری با ایران

یونس گفت: ایران تجربه‌های گرانقیمتی در بخش گاز دارد و عراق نیز برای تحقق اهدافش نیازمند گسترش همکاری با ایران است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حامد یونس معاون وزیر نفت عراق در امور گاز ، امروز پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت با بیان این که عراق برنامه گسترده ای برای توسعه زیرساخت‌های گازی از جمله ایجاد شبکه‌های گازرسانی برای مجتمع‌های صنعتی، منازل و گازسوز کردن خودروها دارد، تصریح کرد: عراق برای رسیدن به این اهداف نیازمند همکاری با ایران است.

وی ادامه کرد: ایران تجربه‌های گرانقیمتی در بخش گاز دارد و عراق نیز برای تحقق اهدافش نیازمند گسترش همکاری با ایران است.

یونس درباره استفاده از پیمانکاران ایران برای توسعه زیرساخت‌های گاز در عراق هم اظهار کرد: قطعا ما از تجربه پیمانکاران ایرانی چه در بخش سرمایه گذاری چه در بخش شرکت‌های مشترک ایرانی و عراقی در توسعه صنعت گاز عراق استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر نفت عراق با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ایران و عراق در سال گذشته اظهار کرد: همکاری ۲ کشور در قالب این تفاهم نامه ادامه پیدا می کند.

بیژن زنگنه و جبار اللعیبی وزیران نفت ایران و عراق اسفندماه پارسال ۲ تفاهم‌نامه امضا کردند. تفاهم‌نامه نخست در زمینه توسعه ۲ میدان کوچک مشترک پرویز (نفت خانه جنوبی) و خرمشهر (سندباد) و تفاهم‌نامه دیگر در زمینه سایر همکاری‌های صنعت نفت از جمله احداث خطوط لوله صادرات نفت خام و فرآورده میان ۲ کشور، ساخت تجهیزات، صادرات گاز، نوسازی پالایشگاه های عراق و آموزش نیروی انسانی بوده است.

 

انتهای پیام/

 

همکاری با ایران ​عاملی برای ​توسعه زیرساخت‌های گازی عراق

 

 

 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.