سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل ۱۳۷ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در کشور

۱۳۷ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در مدارس سطح کشور در حال تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مجید قدمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در آیین جشن لبخند فرشته‌ها به مناسبت روز جهانی معلولان در شهرکرد گفت: هم اکنون ۱۳۷ هزار دانش آموز با نیاز‌های ویژه در هفت گروه نابینایان، ناشنوایان، آسیب دیدگان ذهنی، مشکلات عاطفی، چند معلولیتی، اختلالات یادگیری، مشکلات جسمی و حرکتی در مدارس سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان آموزش این تعداد دانش آموز توسط ۲۳ هزار معلم افزود: در سال جاری شاهد قبولی ۳۵۰ دانش آموز با نیاز ویژه بدون سهمیه در کنکور بودیم که این بیانگر کیفی بودن نظام آموزشی کشور می‌باشد.

قدمی اضافه کرد: برای دانش آموز با نیاز‌های ویژه علاوه بر آموزش، خدمات حمایتی شامل پرداخت هزینه‌های دارویی، جراحی و دندانپزشکی توسط دولت در نظر گرفته شده، که در این زمینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بین ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های سرویس ایاب و ذهاب این دانش آموان نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

قدمی با بیان توسعه آموزش تلفیقی و فراگیر به منظور تحصیل دانش آموزان نابینا، ناشنوا و دارای مشکلات جسمی حرکتی در کنار دانش آموزان عادی گفت: ۶۲ هزار نفر در این سیستم در حال تحصیل می‌باشند.

گفتنی است: همزمان با روز جهانی معلولان، جشن لبخند فرشته‌ها با حضور ۴۰۰ دانش آموز مدارس استثنایی چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد برگزار شد.

۳ دسامبر برابر با ۱۲ آذر «روز جهانی معلولان» و ۱۲ تا ۱۸ آذر به عنوان «هفته ملی معلولان» نامگذاری شده است.

برنامه‌های هفته ملی معلولان، امسال با شعار «جامعه‌ای پایدار و انعطاف پذیر برای همه بسازیم» اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ

فعالیت ۲۳ هزار معلم در مدارس استثنایی کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.