سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد بیش از 9 هزار فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان امسال باید ۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  صابر مظاهری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اجرای بسته توانمند سازی نیروی کار با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: ایجاد فرصت جدید اشتغال، مهارت آفرینی بازار کار و حفظ و صیانت از اشتغال فعلی از جمله اهداف کلی برنامه اشتغال فراگیر است.

صابر مظاهری با بیان اینکه طبق برنامه باید تا پایان سال ۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود افزود: مهارت‌ آفرینی و ارائه آموزش‌های لازم به جویندگان کار از جمله رسالت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوده است.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی و تحرک بخشی بازار کار، فعال سازی تمام ظرفیت‌ها، ایجاد پیوند بین نیروی کار ، تسهیل در جستجوی شغل و تقویت فرهنگ کارآفرینی از جمله برنامه‌های در دستور کار برای تحقق اهداف پیش بینی شده برای اشتغال ۹ هزار و ۷۰۰ نفر در استان است.

مظاهری از شناسایی ظرفیت‌های پراشتغال این استان در سال گذشته و ارسال به وزارتخانه خبر داد و اضافه کرد: نرخ بیکاری در شهرستان‌های بویراحمد ۱۰,۸، کهگیلویه ۱۳، گچساران ۱۶، چرام ۱۷ و بهمئی ۱۷.۷ درصد است.

وی با بیان اینکه آخرین نرخ بیکاری فصلی استان در تابستان ۱۰,۵ درصد بوده است ادامه داد: هم‌اکنون ۳ هزار و ۲۰۰ تعاونی در استان وجود دارد که در سال‌های اخیر ۴۳۰ تعاونی با اشتغالزایی ۳ هزار و ۸۶۱ نفر ایجاد شده است.

وی گفت: ۶ هزار و ۷۹۶ کارورز دراستان ثبت نام شده که از این تعداد برخی شرایط لازم را نداشتند و تنها بیش از ۲ هزار نفر دارای شرایط بودند که ۸۷۵ نفر مدرک کاردانی، ۴۹۰ نفر کارشناسی و ۹۴۹ نفر نیز ارشد و دکتری داشتند.

مظاهری گفت: سهم کارآموزی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ۲ هزار و ۲۵ نفر است.

 

انتهای پیام/ش

 حدود ۱۰ هزارفرصت شغلی در استان ایجاد می شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.