سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ملایر در مجلس:

روستا‌های ملایر از آب شرب سالم بهره مند شدند

نماینده مردم ملایر در مجلس ازبهره‌مندی ملایر ازنعمت  آب شرب روستایی در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛مهدی حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستاها و شهر ملایر با مدیران امور آب استان و نمایندگان شهرستان اظهار داشت: دغدغه اصلی همه ‌مسئولان شهرستان ملایر برنامه‌ریزی لازم برای مدیریت بهینه آب کشاورزی و آب شرب شهرستان است.

وی بیان کرد: سد کلان ملایر به عنوان بزرگترین سد‌خاکی در کشور با حدود ذخیره 45 میلیون متر مکعب یک ظرفیت و امتیاز بالا برای ملایر است که باید بهترین بهره‌برداری را از این منبع ارزشمند ببریم.

مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر خط انتقال آب از سد‌کلان به شهر ملایر به طول 38 کیلومتر توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام شده تصریح کرد: فقط 3 کیلومتر لوله‌گذاری داخل شهر باقی مانده که در صورت تخصیص صد درصدی اعتبارات آب سد کلان به زودی به خانه‌های ملایر می‌رسد.

آزادی خواه ادامه داد: دیدار اخیر نمایندگان شهرستان با مدیر عامل شرکت مهندسی آب و ‌فاضلاب کشور در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: قول‌های خوبی گرفته شد و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و کارشناسانه‌تر و برحسب اولویت مشکلات آب شرب شهری، روستایی و‌ کشاورزی ملایر به سرعت مرتفع شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه امسال مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون‌تومان به طرح خط انتقال آب از سد کلان به شهر ملایر اختصاص یافته ‌گفت: تا‌کنون از این ‌مبلغ 2 میلیارد و 200 میلیون تومان ان اختصاص یافته و‌در صورت تخصیص 100 درصدی اعتبار این طرح و اتمام پروژه مشکل تامین آب شرب شهر ملایر به طور کامل مرتفع می‌شود.

آزادی خواه با تاکید بر اینکه در حال حاضر 3 مجتمع آب رسانی برای روستا‌های شهرستان در دست مطالعه است افزود: با بهره‌برداری از این 3 مجتمع آبرسانی روستایی تعداد 32 روستای ملایر از نعمت آب شرب سالم بهره مند می‌شوند.

نماینده‌ مردم ملایر با اشاره به وجود برخی اراضی کشاورزی در مسیر انتقال آب از سد‌کلان به شهرستان خواستار برنامه ‌ریزی مسئولان امور آب و تخصیص مبلغی از مجموع اعتبارات طرح برای پرداخت به معارضین و جلوگیری از تنش و مشکلات و‌حمایت فرماندار و دستگاه قضایی شهرستان در این زمینه شد.

انتهای پیام/ب

بهره مندی ازآب شرب

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.