سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

مضرات عمل جراحی زیبایی غیر ضروری بینی/سونامی افزایش آمار جراحی در ایران ولرستان+تصاویر

عمل جراحی زیبایی بینی عملیه که امروزه کم کم دیگه در جامعه مامدشده وروز به روز برتعداد متقاضیان این عمل افزوده می‌شود به طوری که کشورمون رتبه نخست جراحی زیبایی بینی رو دردنیا دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مردم در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان جواب‌های متفاوتی دادند: کسی رو میشناسید از نزدیکان ودوستانتان که عمل زیبایی بینی رو انجام داده باشند؟ بله زیاد میشناس یکی دیگر می‌گویند بله خواهرم انجام داده وخودم هم نوبت دکتر دارم که این عمل را انجام بدهم.

سونامی افزایش آمار جراحی در ایران ولرستان

رهسپار روانشناس می‌گوید:آمارجراحی در ایران ودرلرستان روبه افزایش است به طوری که روانشناسان معتقد هستندما دچار سونامی جراحی زیبایی بینی در ایران شدیم.

به همین خاطر به مطب یکی از جراحان ومتخصصین گوش حلق وبینی رفتیم تا از نزدیک با افرادی که تمایل به انجام جراجی زیبایی بینی دارند صحبت کنیم.

مشکلتون چیه که اومدید جراحی انجام بدید؟ من برای عمل زیبایی رسیدم خدمتتون دوس دارم بینیم یه مقدار کوچک‌تر بشه.

یکی دیگر می‌گوید: ازفرم وشکل بینی خود رضایت ندارم دوس دارم یک تغییری درچهره ام بوجود بیاید.

مشکلات ومضرات عمل غیرضروری بینی

پزشکان ازبین رفتن بیش ازحدبافت‌های بینی بوجود آمدن مشکلات تنفسی وایجادحساسیت‌های شدید وخطرناک را ازمضرات انجام عمل غیرضروری بینی می‌دانند، اما کسانی هم هستند که نیاز به این عمل درمانی دارند.

چه کسانی نیاز به انجام عمل جراحی بینی دارند

رضا راد جراح ومتخصص گوش وحلق وبینی می‌گوید:خیلی از بینی‌ها واقعا نیازبه عمل دارند واقعا مشکل دارند زمین خوردند بدفرم شده هامپ یا برجستگی استخوانی دارندبعضی‌ها ژنتیکی قوز دارند این‌ها قابل اصلاح هستند وباید به روش اصولی اصلاح شوند.

رهسپارروانشناس گفت: افرادی هستند که مشکل جسمی دارند ویا آسیب دیدندوضروری هست برای فردی که بتواند قابلیت‌های گذشته خودش رابدست بیاورد.

وی افزود: افرادی هستند که هیچ گونه مشکل جسمی ندارندیکی ازمهمترین علت هایش این است که فرد خودش را دوست ندارد فرد این احساس را دارد که جامعه هم اورا دوست ندارد واین احساس نیاز به روان درمانی دارد.

طی کردن سه پروسه مشاوره،روان درمانگرومددکار اجتماعی برای فرایند زیبایی دردنیا

درهمه جای دنیا برای انجامم جراحی زیبایی بینی مشاوره قبل از عمل با متخصصان وکارشناسان انجام میشه، اما در کشور ما بدون توجه به این مهم افراد خودشون روبه تیغ جراحی میسپارند.

رهسپار می‌گوید: در همه جای دنیا برای انجام عمل زیبایی باید مراحلی طی شود تا فرد مجوز جراحی را بگیرد باید پروسه‌ای طی بشه تابتونه این فرایندزیبایی وانجام بدهد پروسه مشاوره، پروسه روان درمانگر وپروسه مددکار اجتماعی، ولی متاسفانه درایران این کار انجام نمیشود.

مردم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفتند: شاید به این دلیل که مد روزهستجراحی بینی انجام میدهند.

یکی دیگر می‌گویدبیشتر به این خاطر که می‌خواهند زیبا شوند.

یکی دیگر میگوید به دلیل چشم وهم چشمی انجام می‌دهند.

باتوجه به خطراتی که عمل غیرضروری جراحی وزیبایی بینی دارد بهره گیری از نظرات مشاوران وکارشناسان قبل از عمل امری ضروریست.

گزارش از مهدیه فکوری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.