سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت تسهیلات اشتغال زا در استان سمنان

در جلسه شورای اداری استان سمنان در خصوص پرداخت پنج نوع تسهیلات برای ایجاد حداقل هزار شغل جدید بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در این جلسه به مسوولان توصیه کرد: همه توان خود را برای خدمت به مردم بخصوص در رفع بیکاری بکار بگیرند و مردم مداری را در دستور کار خود قرار دهند.

 

غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی کاهش جمعیت روستایی از 50 به 16درصد، بی توجهی به آمایش سرزمین و شیوه ارائه تسهیلات در اجرای طرح های اشتغال زا را از عوامل مهم نرخ رشد بیکاری 12ونیم درصدی کشور برشمرد و گفت: افزایش جمعیت روستاها راهکار کارآمد رفع ثبات نرخ بیکاری و افزایش تولید در کشور است.

 

احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی هم تحقق کامل تعهدات جذب سرمایه گذاری خارجی به میزان سالانه 65میلیارد دلار را راهکاری ر توسعه اشتغال عنوان کرد .

 

ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی هم توجه به آمار دقیق و کاهش شرکت های دولتی و خصولتی را در کاهش بیکاری تاثیر گذار دانست.

 

محمدرضا خباز استاندار سمنان هم در این جلسه آماری از پرداخت تسهیلات در سامانه بهین یاب ارائه داد و گفت: علاوه بر تسهیلات بهین یاب که از 900میلیارد تومان سهمیه استان 120میلیارد تومان آن پرداخت شده، 20هزار میلیارد تومان اعتبارات جدید با پیش بینی اشتغال 505هزار و 38نفر در نظر گرفته شده که سهم استان سمنان از این رقم 145میلیارد تومان است.

 

تسهیلات 10هزار میلیارد تومانی اشتغال روستایی و عشایری و سهم دو و دو دهم درصدی استان سمنان از این تسهیلات، تسهیلات طرح کارورزی با سهمیه اشتغال هزار و 890نفر دانشجو در استان و تسهیلات 10میلیارد تومانی مشاغل خانگی و ثبت نام 121نفر تاکنون از دیگر انواع تسهیلاتی بود که استاندار به آن اشاره کرد.


انتهای پیام / ذ


افزایش جمعیت روستاها راهکار رفع ثبات نرخ بیکاری و افزایش تولید در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.