سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خبر داد؛

هوشمند سازی حمل و نقل عمومی در کشور

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، هوشمند سازی حمل و نقل عمومی کشور را در دستور کار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علیرضا سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، هوشمند سازی حمل و نقل عمومی جاده ای کشور را در دستور کار دارد گفت: امروز تقریبا تمام نظارت ها، کنترل‌ها و همچنین اعمال قوانین به شکل هوشمند انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از ابزار‌های کنترل و رصد تخلفات، سامانه ثبت تخلف است که درمحور‌های پرتردد و بزرگراه ها نصب شده اند تا با توجه به نقش سرعت در بروز و شدت تصادفات بتوانیم سرعت را مدیریت کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه در حال حاضر در استان فارس ۷۸ تردد شمار فعال است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به ۱۲۴ تردد شمار افزایش یابد، افزود: نصب سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بر روی ناوگان اتوبوسی استان فارس تمام رفتار‌های فردی و ترافیکی وسیله نقلیه رصد می‌کند و در صورت رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی، راننده متخلف به سرعت اعمال قانون می‌شود.

سیاهپور ادامه داد:سن ناوگان اتوبوسی استان را ۹ سال برشمرد و اضافه کرد: با توجه به کنترل و نظارت کامل و دقیقی که بر فعالیت ناوگان اتوبوسی می‌شود، این ناوگان همواره باید موارد ایمنی را به طور کامل رعایت کند و رانندگان به شکل منظم به مراکز معاینه فنی که به شکل الکترونیک کنترل می‌شود مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر ایمنی ناوگان، بحث سلامت رانندگان نیز به دقت دنبال می‌شود که برای این منظور برای رانندگان ناوگان اتوبوس و کامیون دارای صلاحیت کارت هوشمند صادر می‌شود و هیچ راننده‌ای بدون داشتن این کار حق رانندگی ندارد.

انتهای پیام/ت

هوشمند سازی حمل و نقل عمومی جاده‌ای

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.