سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکتب اسلام به دنبال علم آموزی نه علم گریزی

امام جمعه گلپایگان گفت: ما به دنبال احیای مکتب اسلام هستیم و اسلام مانع از عالم شدن نیست زیرا عقل گریز نیست و حتی تشویق کننده به علم آموزی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد علاءالدینی  امروز در مراسم جشن موفقیت دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان در بین 70 دانشگاه برتر کشور، اظهار داشت: همگامی، هم‌فکری و همگرایی امت واحده اسلامی نسبت به یکدیگر بستری برای ظهور منجی عالم بشریت خواهد شد.

وی گفت: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان گلپایگان در ابعاد مختلف از جمله معنوی باوجود مرجعیت بزرگوار و علمی باوجود دانشمندان و اساتید بنام در دانشگاه‌های این شهرستان است.

امام‌جمعه گلپایگان با بیان اینکه دو بال علم و ایمان در کنار یکدیگر سبب ترقی و پرواز انسان می‌شود، گفت: مردم گلپایگان در عشق و علاقه‌ای که نسبت به تحصیل علم دارند سن و سال برای آنان مهم نیست، در سال جاری مسن‌ترین فرد در کنکور سراسری در دانشگاه پیام گلپایگان شرکت کرد و ضروری است از ایشان تقدیر شود.

وی با بیان اینکه زندگی نیازمند امید و نشاط است، گفت: وحدت، همراهی و همگامی در بین مسؤولان و مجموعه‌ دانشگاهی ترقی و توسعه به همراه دارد.

علاءالدینی بیان داشت: ما به دنبال احیای مکتب اسلام هستیم و اسلام مانع از عالم شدن نیست زیرا عقل گریز نیست و حتی تشویق کننده به علم آموزی است، پیامبر اسلام (ص) تأکیدات فراوان برای تحصیل علم حتی در دورترین نقاط جهان داشتند.

وی با اشاره به اینکه در مصونیت عقل تعطیل است زیرا سه گانه پرستی با توحید یکسان نیست، گفت: یکی از منابع اسلام علم است و با فرج ظهور امام زمان (عج) بسترهای 29 گانه علوم فراهم می‌شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.