سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام سیزدهمین اهدای عضو در همدان

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: چهار عضو بدن یک بیمار مرگ مغزی به چهار نفر زندگی دوباره بخشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید حمیدی، مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اهدا کننده عضو مرحوم محمود لشگری 34 ساله که براثر سقوط از ارتفاع ، دچار مرگ مغزی شد.

وی اضافه کرد: اعضای بدن مرحوم لشگری پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، به چهار بیمار جان دوباره بخشید.

مسئول تیم فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با اقدام خداپسندانه و فداکاری خانواده محمود لشگری در سیزدهمین عمل اهدای عضو در استان همدان، قلب، کبد و کلیه ‌های وی به چهار هموطن نیازمند پیوند زده شد.

حمیدی اظهار داشت: این انجمن در گزارش خود با ارائه این آمار که در هر 10 دقیقه یک نفر به فهرست انتظار اضافه می‌ شود، تاکید کرده است که هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان هشت نفر را نجات دهد.

وی تاکید کرد: بر اساس این گزارش هر 2 ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر 12 ساعت یک بیمار موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.

گفتنی است، انجمن اهدای عضو ایرانیان، در زمان حاضر 27 هزار و هشتاد و یک نفر در انتظار پیوند هستند.

انتهای پیام/ج

اهدای عضو در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.