سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل مدیریت بحران استان همدان:

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس همدان

مدیرعامل مدیریت بحران استان همدان گفت: مانور زلزله و ایمنی امروز در دو هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛علیمردان طالبی مدیرعامل مدیریت بحران استان همدان گفت: نوزدهمین مانور زلزله و ایمنی، امروزبا حضور 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور برگزار می‌شود. در مدرسه حضرت فاطمه (س) همدان نیز این مانور با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه سالیانه این مانور در همه مدارس سطح استان برگزار می‌‌شود، تصریح کرد: از دو سال گذشته محلات هم وارد این مانور شده و در محلات خود اقدام به برگزاری مانور زلزله و ایمنی می‌کنند.

مدیرعامل مدیریت بحران استان گفت: علی‌رغم همه آموزش‌هایی که در خصوص عدم فرار هنگام وقوع زلزله به مردم داده‌ایم، متاسفانه بازهم هنگام زلزله افراد اقدام به فرار می‌کنند که این اقدام خود موجب مصدومیت بیشتر افراد می‌شود.

طالبی با بیان اینکه دانش آموزان بهترین مربیان خانواده هستند، ابراز کرد: اگر هر دانش‌آموز بتواند آموخته‌های ایمنی خود را به خانواده‌اش القا کند بدون شک بسیاری از رفتارهای نادرست در هنگام وقوع زلزله اصلاح خواهد شد و حتی اگر به کمک انتقال این آموزش‌ها جان یک نفر هم نجات داده شود ارزش والایی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم اظهار داشت: قرن 21، قرن دانش‌بنیان مهارت‌ها و روش‌هاست بنابراین حوادث را به قضا و قدر نسپاریم . به علم و دانش توجه داشته باشیم و به مهارت‌های شهروندی توجه کنیم.

حسن آقا یوسفی افزود: مدرسه‌ی ایمن و جامعه تاب اور شعار امسال مانور سراسری زلزله و ایمنی است بنابراین باید با هدف‌گذاری درست درصدی از دانش آموزان را آموزش دهیم و مهارت‌های پیش از بحران، کنترل بحران و پس از بحران را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/ب

مانور زلزله در دو هزار و ۵۰۰ مدرسه استان همدان بر گزار می شود

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.