مدیرکل کمیته امداد استان همدان گفت: پرداخت تسهیلات 25 میلیوني و 35 میلیون توماني نمی‌تواند نیاز خانواده‌هاي زلزله‌زده را تامین کند.

با پرداخت تسهیلات 35 میلیون توماني نیاز زلزله‌زده‌ها تامین نمی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد استان همدان در جلسه هماهنگی پویش مردمی «همسایه، خانه تو، خانه ماست می‌سازیمش به مهر» در جمع خبرنگاران ، مجمع استانی سمن‌ها و کمیته امداد افزود:  6 هزار خانواده نیازمند زیرپوشش کمیته امداد هستند که منازل مسکونی آنها 30 تا صد درصد تخریب شده است.

وی ادامه داد: خسارت های ناشی از زلزله استان کرمانشاه شامل خسارت‌های قابل توجهی است، متاسفانه حجم خسارت‌ها از نظر وسعت و کمی شامل یک‌هزار و 900 روستا است که هفت شهرستان این استان را درگیر کرده است.

 ترکمانه با اشاره به اینکه حضور مردم و ایفای نقش مردم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه فوق‌العاده بوده است، خاطر نشان کرد: برای نخستین بار بود که در چنین واقعه بزرگی فضای مجازی مدیریت روانی این حادثه را برعهده گرفت.

 مدیرکل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه نخستین محموله‌های اعزامی از سوی این نهاد آب، نان و خرما بود، اظهار داشت: این بحران تا حدی مدیریت شد اما حضور مردم در مناطق زلزله‌زده برای کمک‌رسانی مشکلات زیادی ایجاد کرد به طوری که در توزیع مواد غذایی علاوه بر اختلال به خصوص در روستاها این مواد غذایی ناعادلانه تقسیم شد.

 این مسئول با اشاره به اینکه بنای بازسازی در این مناطق توسط هیچ دستگاهی تاکنون مشخص نشده است، گفت: در حال حاضر پس از اسکان اضطراری اسکان موقت توسط قرارگاه خاتم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال شکل‌گیری است.

 ترکمانه  با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به خانواده‌های آسیب‌دیده در روستاها به مبلغ 25 میلیون و در شهرها 35 میلیون تومان کمک بلاعوض نمی‌تواند نیاز این خانواده‌ها را تامین کند، تصریح کرد: در این مناطق براساس ارزیابی‌های انجام شده 6 هزار خانواده نیازمند زیرپوشش کمیته امداد هستند که منازل مسکونی آنها در این حادثه 30 تا صد درصد تخریب شده است.

 مدیرکل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: آسیب‌ها پس از اسکان موقت صرفنظر از تامین مایحتاج ضروری مردم معضلاتی ایجاد می‌کند لذا باید با همکاری و کمک مردم این مرحله زود سپری شود چراکه در غیر اینصورت بحران اجتماعی را در این مناطق ایجاد می‌کند.

 وی با تاکید بر اینکه کمک‌ها کافی نیست و سرعت اسکان ضروری است، اظهار کرد: آنچه حائز اهمیت است هدایت افکار عمومی در بحث کمک‌رسانی و اولویت کمک‌هاست.

 ترکمانه با بیان اینکه امروز بیش از 80 هزار نفر زیرپوشش کمیته امداد استان همدان و 26 هزار نفر زیرپوشش بهزیستی، خدمات دریافت می‌کنند، گفت: دغدغه امروز کمیته امداد این است که کمک های مردم  و جلب افکار عمومی به درستی انجام شود.

انتهای پیام/ج

با کمک بلاعوض نیاز زلزله زده ها تامین نمی شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.