سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جباره ، حقیقت یک رسانه

کارگردان مستند جباره حقیقت یک رسانه گفت : این مستند روایت از شکوه و عظمت پیاده روی اربعین که داستان دختر خردسالی به نام جباره را به تصویر کشیده است .

یاسر احمدی با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، افزود : این مستند داستان دختر خردسال عراقی که به همراه پدر و مادرش برای حضور در مراسم اربعین از بصره راهی کربلا می شود و با وجود سواد و تجهیزات کم به نوشتن تمامی رویدادهای پیرامون خود می پردازد .

وی ادامه داد : این مستند با الهام از داستان جباره مجموعه ایی از صحنه ها و فیلمهای پیاده روی اربعین در سالهای گذشته و همچنین صحنه هایی از جنگ ویتنام ، جنگ ایران و عراق ، جنگهای 33 روزه حزب الله لبنان با اسراییل و چگونگی پوشش خبرها را به تصویر کشیده و به نقد سکوت خبری رسانه های جهان در مقابل شکوه مراسم اربعین پرداخته است .
در ادامه نویسنده و تهیه کننده این مستند با اشاره به حضور میلیونی شیعیان و یا حتی پیروان دیگر ادیان در مراسم پیاده روی اربعین گفت : زیبایی و شکوه این رویداد در اراده و همدلی و نوع دوستی در بین زائران است .

حسن نیلی با ابراز تاسف از کم اهمیت جلوه دادن چنین رویداد بزرگی در رسانه ی جهان افزود : در این مستند به بررسی رفتار رسانه های جهان و نوع پوشش خبری از حوادث مختلف و مقایسه آنها با مراسم پیاده روی اربعین پرداختیم .

وی با بیان اینکه پیام امام حسین (ع) و واقعه ی عاشورا درسی از آزادگی و انسانیت است ، ادامه داد : اگر رسانه های جهان پیام عاشورا و شکوه اربعین را آنگونه که هست بیان کنند مردم علیه خشونت و جنگ بپا می خیزند .

گفتنی است این مستند 30 دقیقه ایی که در مدت شش ماه ساخته شده ، بهمن ماه امسال در دو جشنواره مذهبی چهل چراغ و بهشت در قاب تصویر شرکت دارد. 

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.