مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در 8 ماهه نخست سال جاری، 2300 هکتار زمین موقوفه در استان اصفهان ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی امروز در مراسم زیات عاشورای دادگستری شهرستان چادگان اظهار کرد: مسؤولان، روحانیون و طلاب می‌توانند در روستاها ومساجد مردم را به سمت وقف‌ با نیات به روز شده تشویق کنند.

وی افزود: یکی از اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه اخذ سند موقوفات است که در 8 ماهه امسال 2300 هکتار زمین موقوفه در استان ثبت شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: 430 هکتار از زمین‌های موقوفه در استان اصفهان که در اختیار افراد دیگر بوده در حال مستند شدن هستند.

وی خاطرنشان کرد: وقف یکی از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است، نشر وترویج فرهنگ وقف در امر اقتصاد مقاومتی بسیار تأثیرگذار است که انتظار داریم افراد جامعه در این امر کوشا باشند و نسبت به وقف اقدام کنند تا این اداره بتواند در اختیار عموم قرار دهد.

حمیدرضا ناظمی رئیس دادگستری شهرستان چادگان نیز در ادامه این جلسه ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان غرب کشور عنوان داشت: دادگستری شهرستان چادگان در ایام سوگواری در ماه محرم و صفر با برگزاری برنامه‌های مذهبی در حسینه «متوسلین به حضرت زهرا» در این دادگاه پذیرای هیأت‌های مذهبی در شهرستان بود.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت و برتر بودن حوزه قضایی شهرستان چادگان در سال جاری و سال‌های گذشته، ذکر و نام خانم فاطمه زهرا(س) بوده و به همین علت این حسینه به نام فاطمه‌الزهرا(س) انتخاب شده است.

گفتنی است امروز نمایشگاه فرهنگی با موضوع سنت حسنه وقف وکتاب با موضوع جلوگیری از وقوع جرم در سالن دادگستری شهرستان چادگان افتتاح شد؛ در این مراسم 3 مداح اهل بیت(ع) شهرستان چادگان با اهدای لوح تقدیر از سوی دادگستری شهرستان چادگان تجلیل شدند.

 

انتهای پیام/م

 

وقف یکی از مصادیق واقعی اقتصاد مقاومتی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.