سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی خبر داد:

جایزه 500 هزار دلاری مصطفی به دانشجویان برتر

صفارنیا گفت: 500 هزار دلار جایزه برندگان از صندوق جشنواره مصطفی تامین می‌شود و دولت هیچ دخا‌لتی در آن ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی صفار‌نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی، ‌در نشست خبری دومین دوره از این جایزه که در پژوهشکده هنر برگزار شد، با اشاره به این موضوع که جایزه مصطفی فعالیت خود را از برگزاری یک رویداد بالاتر برده است، اظهار کرد: علاوه بر جایزه مصطفی که در این هفته برگزار می‌شود برنامه‌های بسیار دیگری نیز از سوی این جشنواره برقرار است که از جمله آنها می‌توان به برگزاری دور سوم از نشست‌های تبادل تجربه علم و فناوری بین دانشمندان جهان اسلام اشاره کرد. دور دوم آن در کشور مالزی برگزار شده بود و دور جدید آن در تهران و همزمان با جشنواره مصطفی برگزار می‌شود.

 دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی ادامه داد: همچنین نشست‌های علوم و فناوری نا‌نو، علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات، علوم فناوری زیستی و علوم و فناوری اقتصاد و بانکداری اسلامی با همکاری دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 وی با اشاره به برگزاری مسابقات طنز برای دانشجویان گفت: دانشجویان می‌توانند برای شرکت در این رویداد آثار خود را در حوزه‌های مهم محیط زیست ارتباطات اطلاعات و بانکداری اسلامی در قالب مقاله و گزارش به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

 صفار‌نیا با خاطر نشان کردن این موضوع که در حوزه دانش‌آموزی هم مسابقاتی در نظر گرفته شده استف خاطر نشان کرد: مسابقه نور در حوزه دانش‌آموزی تا کنون در 2 دوره برگزار شده است که از ماه آینده هم دوره سوم آن در سطح پوشش کشور‌های اسلامی برگزار خواهد شد.

 دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی خاطر نشان کرد: جایزه مصطفی یک جایزه علمی است که فارغ از حوزه‌های جغرافیایی و بدون هیچ ارتباطات سیاسی از کشور ایران آغاز شده و در حال تعامل با کشور‌های اسلامی دیگر در حوزه علم و فناوری است و ارتباط مستقیمش‌ با سازمان‌های علمی و دانشمندان است.

 وی در خصوص این موضوع که مبلغ جایزه برگزیدگان چه مقدار است، یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری و همانند دوره‌های گذشته به هر یک از برندگان مبلغ 500 هزار دلار به همراه مدال مصطفی داده می‌شود که البته توجه به این نکته ضروری است که کلیه مبالغ اهدایی به برندگان از محل صندوق نیکو‌کاری جایزه مصطفی تامین می‌شود و دولت هیچگونه نقشی در اهدای این جایزه ندارد.

 

انتهای پیام/

 

برگزاری مسابقه جایزه مصطفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.