سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدوی موعود(عج) استان همدان خبر داد:

برگزاری مجمع خیرین در همدان

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدوی موعود(عج) استان همدان از برگزاری مجمع خیرین «مهدی‌یاور» در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی‌حلم مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدوی موعود(عج) استان همدان ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و تبریک به مناسبت آغاز امامت حضرت حجت‌ بن الحسن (ع) با بیان اینکه جامعه‌ منتظر حکومت مهدی (ع) باید متفاوت از سایر جوامع بشری باشد، اظهار کرد: اگر فضای حاکم بر جامعه، فضای فرهنگ انتظار نباشد، تربیت نسل نو و آشنا کردن آنها با فرهنگ انتظار در این فضا، بسیار مشکل خواهد بود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه‌ها برای بسترسازی حکومت مهدوی است، تصریح کرد: برای اینکه بستر و زمینه حکومت حضرت مهدی(عج) ایجاد شود باید در افراد و جامعه اصلاح صورت گیرد و هر فردی خود را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدوی موعود(عج) استان همدان با تأکید بر اینکه برنامه‌های حوزه مهدویت در قالب دو محور قابل پیگیری است، گفت: یکی از برنامه‌ها شامل برگزاری جشن‌ها، آذین بندی‌ها، برنامه‌های مختلف در سطح جامعه و است که موج آفرین است.

حجت‌الاسلام حسنی‌حلم ادامه داد:دیگر برنامه‌های حوزه مهدویت در قالب فرهنگسازی است که نشست‌ها، مناظرات، کنگره‌های علمی و مقالات در این قالب جای می‌گیرد که به تعمیق‌بخشی فرهنگ مهدوی در جامعه منجر شده و شکل‌گیری آنها نیاز جامعه است تا خود را برای اصلاح جامعه حرکت دهند.

وی با اشاره به اینکه اگر امر به معروف در جامعه شکل گیرد، بدی‌ها رفته و خوبی‌ها حاکم خواهد شد، یادآور شد: برای شکل‌گیری فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه همه باید حول امر به معروف تلاش کنیم تا جامعه اصلاح شود زیرا امر به نماز، حفظ بیت المال و ولایت پذیری خود بسترساز حکومت الهی است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدوی موعود(عج) استان همدان با تأکید بر اینکه همه جامعه ملزم به دقت در فریضه نهی از منکر هستند، افزود: فرهنگ انتظار بدین معناست که هر کس خود را برای مبارزه با زشتی‌ها و اصلاح امور آماده کند تا جامعه به سمت عدالت اجتماعی سوق یافته و در جامعه توجه به نماز، قرآن، اخلاق مداری، وفای به عهد و دستگیری از نیازمندان حاکم شود.

حجت الاسلام حسنی حلم تاکید کرد:مجمع خیرین «مهدی یاور» سه‌شنبه ساعت 19:30 در کانون مهدیه برگزار می‌شود.

وی یاداور شد:جشن بزرگ ماه ربیع نیز سه‌شنبه ساعت 17:30 در سالن فردوسی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب

فرهنگ سازی امربه معروف ونهی ازمنکردر استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.