سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره اوقاف بخش کوهپایه خبر داد:

صدور سند برای موقوفات بخش کوهپایه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه گفت: با پیگیری و تعامل با اداره ثبت و بنیاد مسکن برای سند دار شدن موقوفات اقدامات لازم انجام و در سال 96 برای پنج موقوفه سند صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید علی طباطبایی  با اشاره به عدم آشنایی کافی عموم مردم با وقف اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها، مدارس، مساجد و قبرستان‌ها موقوفه است، تداعی از گره خوردن وقف با زندگی افراد از ابتدای تولد تا مرگ را دارد به همین دلیل نیاز به معرفی و شناخت وقف لازم بوده و یکی از برنامه‌های اساسی سازمان اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه است.

وی با اشاره به اینکه موقوفات بخش کوهپایه اندک است، افزود: نیاز است با معرفی فرهنگ وقف و تبلیغ آن و ورود افراد خیرین و متمکنین موقوفات بخش کوهپایه افزایش یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه وقف را صدقه جاریه برشمرد و تصریح کرد: در بخش کوهپایه موقوفات برای هزینه در موارد کمک به فقرا، درمان بیماران، درآمد پایدار برای مساجد و امامزاده‌ها، بزرگداشت غدیر و بر پایی عزاداری برای حضرت زهرا(س) به اندازه نیاز وجود ندارد.

طباطبایی افزود: به برکت کلاس‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه برگزار کرده است، در آینده‌ای نزدیک  چندین نفر حافظ کل قرآن در بخش کوهپایه خواهند بود و این در حالی است که در بخش کوهپایه موقوفات قرآنی وجود ندارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه گفت: با پیگیری و تعامل با اداره ثبت و بنیاد مسکن برای سند دار شدن موقوفات اقدامات لازم انجام و در سال 96 برای پنج موقوفه سند صادر شد.

وی ایجاد درآمد از موقوفاتی که فاقد درآمد است را یکی دیگر از برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: مبلغ اجاره برای موقوفه و غیر موقفه تفاوتی نداشته و به روز رسانی اجاره موقوفاتی که کمتر از بهای واقعی ان در اجاره است از برنامه‌های دیگر سازمان اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه به شمار می‌آید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش کوهپایه بیان کرد: کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه و انتخاب و به روز رسانی هیأت امنای بقای متبرکه از دیگر اقدامات  این سازمان است.

 

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.