سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش‌و‌پرورش ناحیه یک خرم‌آباد؛

مضاعف شدن اثر بخشی پیام‌های تربیتی با جاذبه‌های فرهنگی و هنری

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک خرم‌آباد گفت:پیام های تربیتی اگر با جاذبه‌های فرهنگی، هنری و ادبی همراه باشد اثربخشی آن چند برابر می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  اسداله عباس‌زاده در مراسم اختتامیه سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی هنری که با هدف تجلیل از برگزیدگان این مسابقات و در دهکده مقاومت شهرستان خرم‌آباد برگزار شد، افزود:مربیان پرورشی باید با شناخت هنرهای مختلف و مجهز شدن به مهارت‌های لازم برای بهره‌گیری بهتر از هنر از این ابزار قدرتمند و اثرگذار برای پیاده کردن ارزش‌های متعالی و تربیتی بهره گیرند.

وی افزود: مربیان برای استفاده از هنر در کار تربیت،هم باید هنر را بشناسند و هم تلاش کنند تا شرایط ذهنی، عاطفی و دلی را همراه با آزادی و فراغت در محیط پرورشی ایجاد کنند و دانش آموزان را به صورت خودجوش، همراه با رغبت و لذت به سوی فعالیت‌های هنری جذاب و زیبا کشانده و بستری مناسب برای رشد هنری ،معنوی و فکری آنان فراهم کنند.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد بر این نکته تاکید کرد که باید دانست که اجبار و تحمیل در کار هنری موجب ملال، تکرار و دوری از خلاقیت می‌شود و ادامه داد:در آفرینش هنری ابتکار و ابداع که حاصل کار ذهن بوده با تلطیف که کار دل است ،تلفیق می‌شود.

وی در ادامه گفت: باید در حوزه تعلیم و تربیت ،به واسطه هنر ،تحول و دگرگونی عمیق ایجاد شود و با ورود هنر به عرصه آموزش و پرورش،شاهد شکوفایی و تحول در نوع نگاه و عملکرد مربیان و دانش آموزان باشیم.

عباس‌زاده اضافه کرد:هنرها با این معانی و مفاهیم می‌توانند روحیه‌ای تازه در محیط‌های آموزشی و پرورشی پدید آورند.

وی ادامه داد:هنر ،ادبیات و بازی یا فعالیت‌های بدنی،بهترین واسطه‌ها برای تعلیم و تربیت کودکان است و از طریق این واسطه‌ها توجه،آشنایی،انس رغبت،علاقه و عشق پیدا می‌کنند تا به عواطف که سرچشمه محبت و دیانت است راه یابند.

عباس‌زاده در ادامه سخنان خود گفت: علاقمندی درونی بچه‌ها به بازی ،هنر و ادبیات بهانه خوبی برای آغاز کار تربیتی و برای ورود به باطن آنها است و مربیان با ابزار هنر این امکان را پیدا می‌کنند که با هنر بر جان و دل آنها اثر بگذارند.

وی در ادامه از نقش آفرینی فرهنگیان و دانش‌آموزان این ناحیه در مسابقات فرهنگی هنری،ورزشی، قرآنی، المپیادها و جشنواره‌ها تقدیر کرد و گفت: این توفیقات به مدد همدلی، پشتکار و جدیت مربیان و معاونین پرورشی و همت بالای فرهنگیان و دانش آموزان است.

انتهای پیام/د

جاذبه‌های فرهنگی و هنری اثر بخشی پیام‌های تربیتی را مضاعف می‌کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.