سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راهیابی نمایش صحنه ای «عیشا » به بخش رقابتی جشنواره سراسری تئاتر سقز

نمایش صحنه ای «عیشا »از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی ، به بخش رقابتی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر سقز راه یافت.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ نمایش صحنه ای «عیشا »از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی ،  به بخش رقابتی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر سقز راه یافت.

در بخش رقابتی این دوره از جشنواره 11 عنوان نمایش صحنه ای بعد از انتخاب نهایی از میان 62 اثر نمایشی از پانزدهم تا هیجدهم آذرماه سال جاری به زبان کردی بر روی صحنه می روند.

عیشا به کارگردانی« حامد اسماعیل وند» است که در آن روایت زندگی زنی 20 ساله به نام عیشا که بعد از ویرانی خانه و شهر خود اسیر داعش شده و به زور به عقد یک تروریست داعشی در می آید بیان شده است . تلاش عیشا برای نجات از این اسارت و مقاومت او در برابر داعشی ها مضمون این نمایشنامه است .

این نمایش بخشی از تفکرات پلید و غیر انسانی  گروه تروریستی داعش و رفتار آنها با اسرا و زنان اسیری که محکوم به ادامه زندگی خفت بار با داعشی ها هستند و برای نجات جان خودمقاومت می کنند را بیان می کند .

نمایشنامه «عیشا» نوشته تریفه کریمیان می باشد که «شبنم یوسفی  ، سیامک دنیر ، بهروز امینی  و راضیه حاجی پور در آن ایفای نقش دارند.

بیش از این  نمایش صحنه ای عیشا از تولیدات واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی از بیستم تا بیست و سوم آبان ماه سال جاری در تالار وحدت ارومیه بر روی صحنه رفته بود.

اجرای این نمایش در قالب طرح « فراخوان حمایت از تولید آثارارزشی » واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی است که پیش از این نیز نمایش های زندگی شاید ، به مناسبت ورود اشکان  و کافه سایه در این راستا بر روی صحنه اجرا شده است  .

انتهای پیام/ح

نمایشنامه عیشا از آذربایجان غربی به بخش رقابتی جشنواره سراسری تئاتر سقز راه یافت

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.