سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار بوشهر:

لزوم همکاری بین‌بخشی در کنترل بیماری منتقله از آب و غذا در بوشهر

فرماندار شهرستان بوشهر گفت: همکاری بین بخشی در کنترل بیماری‌های منتقله از آب وغذا بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس جمشیدی ظهر یکشنبه در نشست کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بوشهر اظهار داشت: امین وحفظ سلامت مردم وظیفه همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها است. ارتقاء سطح سلامت عموم مردم توسط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به تنهایی امکان پذیر نیست این مهم نیازمند تعامل بین ادارات وسازمان‌های سطح شهرستان و همچنین مشارکت عموم مردم در این زمینه است.

جمشیدی خاطرنشان کرد: ما هیچ گاه خود را در مقابل سایر ادارات و ارگان‌ها دیگر نمی‌بینیم بلکه در مقوله تامین سلامت عموم مردم خود را در کنار سایر ادارات و سازمان‌ها دیده و به همکاری و مساعدت و تلاش آن‌ها نیازمندیم.

فرماندار شهرستان بوشهر به همکاری شهرداری‌ها و رسانه‌ها در امر اطلاع رسانی به مردم در زمینه راه‌های پیشگیری و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دانش آموزان در مدارس شهرستان بوشهر تاکید کرد.

رئیس مرکز بهداشت بوشهر نیز گزارشی از روند بیماری التور در چند سال اخیر، وضعیت فعلی بیماری، نحوه کلرزنی و آزمایشات میکروبی در شهر و روستا را ارائه کرد و گفت: بیماری‌های منتقله از آب و غذا تهدیدی برای سلامتی افراد به‌ویژه گروه‌های سنی حساس است و اگرچه بیماری التور می‌تواند مرگ‌آور باشد، اما می‌توان به آسانی از آن پیشگیری کرد. با توجه به سلامت شهروندان توصیه می‌شود از مصرف سبزی و صیفی‌جات بدون گندزدایی اجتناب و با شستشوی اصولی دست‌ها با آب و صابون از احتمال ابتلا به بیماری‌های روده‌ای و انگلی از جمله وبا در امان بمانند.

کارگروه شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان بوشهر با هدف هم‌اندیشی و بررسی راهکار‌های پیشگیری از بروز بیماری‌های منتقله از آب وغذا به ویژه التور تشکیل شد.

انتهای پیام /پ

کارگروه شورای سلامت وامنیت غذایی شهرستان بوشهر تشکیل شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.