سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مناطق زلزله زده؛

اگر بلوکی آسیب کلی دیده باید از نو ساخته شود

وزیر راه و شهرسازی امروز در بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: اگر بلوکی آسیب کلی دیده باید برچیده شده و از نو ساخته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کرمانشاه از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بازدید کرد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان  تخریب شده سرپل ذهاب

وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به استان کرمانشاه وارد شهرستان سرپل ذهاب شد و ضمن همدردی با خانواده های درگذشتگان حادثه غم بار زلزله  از بیمارستان تخریب شده این شهرستان بازدید کرد.

دستور استمهال وام‌های مسكن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت ۲ سال صادر شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه دفعه اول به همراه رئیس جمهوری از منطقه بازدید كردیم تا فرصتی برای تهیه برنامه بازسازی ایجاد شود و در حالی كه نهادهای دیگر امداد رسانی بودند ما موظف به برنامه‌ریزی برای طرح بازسازی منطقه بودیم.

آخوندی افزود: تك تك واحدها را بررسی و ارزیابی خواهیم كرد تا مشخص شود كه كدام واحدها نیاز به تعمیرات جزئی و كلی دارند. همچنین بلوك‌هایی كه آسیب كلی دیده‌اند باید برچیده و بلوك‌های جدید جای آن‌ها ساخته شود.

آخوندی با اشاره به اینکه فعلا دستور استمهال وام‌های مسكن مهر آسیب‌دیده در زلزله به مدت ۲ سال صادر شده است و به طور قطع فرصت بررسی بیشتری در هیات وزیران خواهیم داشت. البته در مدت ۲ سال هیچ سودی به وام‌ها تعلق نمی‌گیرد گفت: برای تمام واحدها پرونده تشكیل خواهد شد و در مورد آن پرونده اقدامات صورت می‌گیرد.

 

اسکان موقت در کنار واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان ایجاد شود

عباس آخوندی در بازدید از بیمارستان صحرایی منطقه زلزله زده سرپل ذهاب گفت: این منطقه توسط بنیاد مسکن ۸ استان معین بازسازی خواهد شد.
وی افزود: این استان‌ها از هفته گذشته اینجا مستقر شدند و عملیات آواربرداری نیز در بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های زلزله زده آغاز شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: فکر می‌کنم در کمتر از دو ماه عملیات آواربرداری به پایان برسد و ما بتوانیم واحد‌ها را آماده بازسازی کنیم.
وی گفت: کاری که ما پیگیری می‌کنیم این است که محل استقرار موقت مردم در خود واحد‌ها باشد که مردم در خانه‌های خود حضور داشته و بتوانند از اموال و اثاثیه منزل نگهداری کنند.
آخوندی تاکید کرد: در شرایط فوق مردم به آب و برق مورد نیاز دسترسی خواهند داشت و برای آن‌ها مناسبتر است و خودشان نیز علاقه مندند هستند که در کنار اموالشان باشند.
وی خاطرنشان کرد: روشی که ما پیشنهاد می‌کنیم این است تا مردم در کنار منازل و اموال خود باشند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرداخت کمک بلاعوض برای اسکان موقت زلزله زدگان گفت: پیشنهاد ما این است که اسکان موقت بخشی از اسکان دائم آن‌ها باشد.
وی افزود: اگر اسکان موقت مستقل از اسکان دائم باشد هزینه اضافه‌ای را در بر دارد و می‌تواند بازسازی را هم به تاخیر بیندازد. از سوی دیگر جمع کردن خود آن نیز یکی از مشکلات آینده خواهد بود.

آخوندی  گفت: البته اختیار این موضوع با خود مردم است و آنچه مردم برای بازسازی صلاح می‌دانند را اجرا خواهیم کرد.
وی گفت: ما در کنار آن‌ها خواهیم بود و کمک‌های مالی، فنی و اعتباری و همینطور آواربرداری به آن‌ها خواهیم داشت، اما در پایان مدیر بازسازی خود مردم بوده و ما تا پایان کار در کنار آن‌ها خواهیم بود تا مردم واحد‌ها را بسازند و در آن‌ها مستقر شوند.
این مسئول در خصوص بیمارستان‌های تخریب شده اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب نیز گفت: از این بیمارستان‌ها بازدید داشتم و از همان روز اول زلزله دستور دادم که دو گروه مهندسی بیایند و یک برداشت مهندسی از این دو بیمارستان بکنند.
وی افزود: این گروه‌های مهندسی اول باید دلایل شکست این پروژ‌ها را بررسی کنند و سپس طرح مقاوم سازی و بازسازی را تهیه و ارائه دهند.
آخوندی ادامه داد: هر دو گروه فعال هستند و یک گروه گزارش مقدماتی اش را هم ارائه داده است و گزارش نهایی را هم ظرف ۳ هفته آینده ارائه خواهد داد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه کامل بازسازی و مقاوم سازی نیز به آن‌ها داده خواهد شد و براساس آن اقدام می‌شود.

وی زمان دقیق بازسازی را منوط به طرح‌های مقاوم سازی دانست و گفت: زمان اتمام آن پس از ارائه طرح مذکور مشخص می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

 

دیدار وزیر راه و شهرسازی از مناطق زلزله زده کرمانشاه

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.