سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازخوانی میراث معنوی تبرستان با شناخت اندیشه ادبی فاخری‌ها 

بازخوانی و شناخت اندیشه ادبی فاخری‌ها نشان می‌دهد که میراث معنوی تبرستان گنجینه‌ای ناشناخته از علم و ادب است.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران در همایش ملی ملاعلی و شیح آقا حسن فاخری در چالوس گفت: سرایش اشعار آئینی در مکتوبات بجا مانده از آثار قلمی این تلاشگران ، تصویری ستودنی از حماسه ماندگار کربلا به نمایش گذاشته است که زمزمه دائمی پیرغلامان و مداحان در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بخشی از آن مانایی است.

وی با بیان اینکه بازخوانی و شناخت ساحت اندیشه‌ای و ادبی فاخری‌ها این نوید سعید را به ما می‌دهد که میراث معنوی تبرستان، گنجینه‌ای ناشناخته از علم و ادب و عرفان است، افزود: واکاوی تاریخی و علمی آنان، سرمایه‌ای بی بدیل برای نسل امروز درطی طریق پیش روی و تبیین مقاصدی بالاتر و والاتر به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری مازندران به نمایشگاه برگزار شده از تصویرگری آثار ملاعلی و آقاشیخ حسن تیرگر فاخری در قالب خط و نقاشی اشاره کرد و گفت: انشاء متون نمایشی و سینمایی مناسب از بین مقالات ، بازآموزی از سبک و سیاق علمی، ادبی عرفانی این ره پیموده ها، بازیابی فضیلت‌های فراموش شده است که ماامروزه برای بازسازی خود به آن‌ها نیازمندیم.

خیریانپور با تاکید بر اینکه کندو کاو در احوال علمی و ادبی دیرینه گان، ضمن فراهم آوردن خرمنی از اطلاعات انباشتی برای پژوهش‌های مورد نیاز جامعه ما را از دست درازی به عناصر فرهنگی بیگانگان بی نیاز می‌کند.

وی تاکید کرد: بی تردید، بازاندیشی درگذشته، غفلت در حال و آینده را از بین می‌برد و به ارتقاء سطح افراد در جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/آ

بازخوانی میراث معنوی تبرستان در همایش ملی فاخری‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.