وی با بیان اینکه در یک هفته اول این رویداد آزاردهنده به ۷۲۰ پرواز خدمترسانی شد، افزود: ۱۲۷۰ تن محموله در فرودگاهها جابجا شده است که نشان میدهد فرودگاه ۶.۵ برابر روال معمول خودش خدمترسانی کرده است.
مهآبادی در ادامه در خصوص رشد خیره کننده صنعت حملونقل هوایی، تصریح کرد: این مسئله جامعه جهانی و موسسات معتبر را به عکسالعمل واداشته است. بر اساس گزارش گروه بین المللی تحلیل گران «اینک» خاورمیانه در حال ربودن گوی سبقت ازتمام قاره های جهان است و هماکنون میزان اعزام و پذیریش مسافر صنعت هواپیمایی ۹.۴ درصد است.
وی با بیان اینکه در این مطالعات ۵۴ فرودگاه در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ۸ فرودگاه ایران در سال گذشته میلادی در بین ۲۹۲ در بین ۵۰ فرودگاه برتر قرار گرفته اند. وضعیت فرودگاههای ایران در سال ۲۰۱۷ قطعا بهتر از سال ۲۰۱۶ بوده است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، بیان کرد: براساس نتایج این مطالعه ۷ فرودگاه ایران در اعزام و پذیریش جزو ۱۴ فرودگاه برتر قرار دارد. رتبه اول تا ششم و رتبه نهم را فرودگاههای ایران به خود اختصاص دادهاند. در نشست و برخاست نیز ۸ فرودگاه ایران جزو ۱۵ فرودگاه برتر دنیا شده که رتبههای اول تا چهارم و ششم و نهم باز هم متعلق به فرودگاههای ایران بوده است.
مهآبادی با اشاره به اینکه در مجموع فرودگاههای ایران در نشست و برخاست، جابجایی مسافر و بار؛ رتبه چهارم دنیا را به خود اختصاص داده است، افزود: پرچم رشد ترافیک هوایی ایران بر فراز قله دو منطقه خاورمیانه و آفریقا به اهتزاز در آمده است.
وی یادآور شد: فرودگاه مهرآباد در یکسال منتهی به مهر امسال در نشست و برخاست ۱۳ درصد رشد و در اعزام و پذیرش مسافر نیز ۵ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه فرودگاه کرمان و گرگان در نشست و برخاست به ترتیب ۲۶ و ۱۰۰ درصد رشد داشته اند، بیان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده حملونقل هوایی از نظر رشد پیشتاز تمام شقوق حملونقل کشور است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها با بیان اینکه به زودی حملونقل هوایی از حملونقل ریلی پیشی میگیرد، تاکید کرد: منابع مالی گران بانکی دردی از صنعت هوانوردی دوا نمیکند و باید به سمت منابع مالی ارزانقیمت برویم.
وی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم تاکید شده که صنعت حملونقل هوایی دیگر نباید خدمات مجانی ارائه دهد، افزود: بر اساس قانون باید هزینهها واقعی شود که این کار تاثیری در قیمت بلیت ندارد.
مهآبادی بیان کرد: بر اساس سیاستهای ابلاغی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه شرکت فرودگاهها ۵ برنامه تمرکز بر توسعه ایمنی، توسعه سرمایهگذاری ارزش آفرین و مولد، رفع گلوگاههای خدماترسانی، توجه به عدالت جغرافیایی و یک برنامه اساسی و تحولی در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه فرودگاه اهواز ۲۱۳ درصد بیش از ظرفیت خود خدماترسانی میکند از برگزاری مناقصه ساخت فرودگاه جدید اهواز انجام شده از ساخت فرودگاههای سقز و گناباد با منابع داخلی این شرکت خبر داد و گفت: در استان کرمانشاه امسال ۸۰ میلیارد تومان برای باند فرودگاه این استان کنار گذاشته شده که یکی از بدترین باندهای فرودگاه کشور است.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها در خاتمه گفت: سال آینده، ۸۰۰ میلیارد تومان مناقصه در دست اجرا داریم که با این کار شاهد اتفاقات بزرگی در صنعت هوانوردی خواهیم بود.
انتهای پیام/