سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همتی در تشریح نشست عصر کمیسیون بهداشت:

تشکیل کمیته‌ای برای فرهنگ‌سازی برند "حلال"/ عدم اجرای قوانین ماماها در کمیسیون بهداشت بررسی شد

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت: کمیته‌ای برای فرهنگ‌سازی درباره برند حلال و صادرات موادغذایی با این برند تشکیل شد.

احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوع خود، گفت: فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز در نشست کمیسیون حضور یافت.

وی ادامه داد: آقای فتاح به نمایندگان اعلام کرد با توجه به اینکه وام‌های پرداختی دولت به مددجویان برای ساخت منازل‌شان در مناطق زلزله‌زده کفایت نمی‌کند قرار است کمیته امداد مابقی آن را تقبل کند.

همتی تاکید کرد: رئیس کمیته امداد اعلام کرد که این کمیته منازل مددجویان در مناطق زلزله‌زده را تکمیل و با وسایل ابتدایی آن به مددجویان تحویل خواهد داد.

نماینده مردم سمنان با اشاره به اینکه در نوبت عصر کمیسیون هم مشکلات حوزه مامایی بررسی شد، افزود: نمایندگان ماماها‌ اعلام کردند که برخی قوانین مصوب مربوط به آنها اجرا نمی‌شود، این موضوع مشکلاتی را در حیطه افزایش سزارین‌ها یا سلامت خانواده به وجود آورده است.

وی اظهار کرد: قرار شد کمیته‌ای در کمیسیون بهداشت و درمان تشکیل و با همکاری وزارت بهداشت موانع مربوط به عدم اجرایی شدن این مصوبات را بررسی و اعلام کند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان همچنین در ادامه از بررسی موضوع برند غذاهای حلال در این جلسه گفت: اکنون بسیاری از کشورها بر روی برند حلال  کار می‌کنند و مشتریان خوبی دارند که این موضوع بیانگر استاندارد بودن مواد غذایی است.

همتی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم 6 سال پیش این برند حلال را در هیئت دولت مصوب و آن را به سازمان استاندارد اعلام کرد، اکنون قرار است با تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون بهداشت بر روی برند حلال و صادرات آن در کشور اقدامات اثرگذاری انجام شود.

نماینده مردم سمنان موضوع MMT  یا مطب‌های ترک اعتیاد را یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این جلسه اعلام و اظهار کرد: اخیرا سیستمی به نام IDT در وزارت بهداشت نصب شده است که این مطب‌ها می‌توانند با دریافت اطلاعات کنترل‌های خود را برای مراجعان انجام داده تا دیگر این آنها برای دریافت دارو به سایر مراکز نرفته و سوءاستفاده‌ای انجام نشود.

وی ادامه داد: اما برخی اعتراض کرده‌اند که با هک این سیستم اطلاعات بیمار در اختیار افراد دیگر قرار داده می‌شود، لذا کمیته‌ای با عضویت 5 نفر از نمایندگان مسئول پیگیری این موضوع شد و در نهایت گزارش خود را به کمیسیون ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.