عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت از بررسی مشکلات طرح تحول سلامت در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

بررسی طرح تحول سلامت در کمیسیون بهداشت/ وزارت بهداشت تاکنون پرونده الکترونیک اشخاص را تشکیل نداده استبشیر خالقی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون گفت: موضوع تکنولوژی‌های جدید مانند سلول‌های بنیادین با حضور معاون فناوری ریاست جمهوری بررسی شد.

وی ادامه داد: معاونت فناوری تاکنون توانسته در کشور اقدامات خوبی انجام دهد اما باید بیشتر بر روی دانش‌آموزان  و محصلان نخبه، کار شود.

نماینده مردم خلخال تشریح کرد: ما از لحاظ جایگاه علمی به صورت عملی باید پیشرفت بیشتری داشته باشیم، اگرچه در حوزه مقالات و مجلات عملی توانسته‌ایم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

خالقی در ادامه به بررسی موضوع طرح تحول سلامت در این جلسه هم گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در جریان طرح تحول سلامت ما از وزارت بهداشت خواسته‌ایم تا بر اساس قانون حرکت کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: وزارت بهداشت نباید به نحوی عمل کند که هزینه‌های سنگین برای دستگاه‌ها تراشیده شود؛ متاسفانه چند ماه است که حق بیمه بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و درمانگاهها پرداخت نشده و در صورت ادامه این روند طرح تحول سلامت با مشکل جدی برخورد خواهد کرد.

نماینده مردم خلخال خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت باید بر اساس برنامه ششم توسعه برای اشخاص پرونده الکترونیکی تشکیل دهد که متاسفانه تاکنون چنین اقدامی را انجام نداده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار