سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام رضا(ع) امام مناظره و مذاکره عزتمندانه بود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت:دیپلماسی امام رضا(ع) این بود که برای روشن شدن حق با عزت مذاکره می‌کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام محمدولی دارابی  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار ضمن تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) امام مناظره و مذاکره عزتمندانه بود.

وی افزود: برخی اشخاص می‌گویند امام رضا (ع) امام مناظره و مذاکره بود تا بدینوسیله دیپلماسی ذلت‌مآبانه خود را وجهه شرعی ببخشند؛ اما این فکر و خیال خام و خود پردازنده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: همگان می‌دانند که امام رضا(ع) با مذاکراتی که با فرقه‌ها و نحله‌های گوناگون داشت، توانست صراط حقه نبوی را در میان جامعه گسترش دهد.

دارابی با بیان اینکه امام حسین(ع) نیز در روز عاشورا و قبل از آن با افراد گمراه صحبت ‌کردند تا آنان را به راه راست هدایت کنند، گفت: صرف مذاکره در صورتی که برای روشن شدن حق باشد ایرادی ندارد و دیپلماسی امام رضا(ع) و امام حسین (ع) نیز همین بود که با عزت مذاکره می‌کردند نه برای امتیاز دادن به دشمنان؛ بلکه برای روشن شدن حقانیت خود دست به این اقدام می‌زدند.

وی افزود: حضرت امام رضا(ع) با هدف روشن شدن حقانیت تشیع، از تضارب آراء حمایت کرده و اجازه می‌دادند که هر فرقه‌ای دکترین خود را در مورد جهان بینی و دین ارائه دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: با این روش بود که تشیع در کشور ی مانند ایران که کشوری سنی مذهب بود در اذهان مردم جای پا باز کرد و زمینه سازی برای حکومت شیعی در ایران فراهم شد.

انتهای پیام/خ

امام هشتم امام  مذاکره  عزتمندانه بودند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.