سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 245 کتابخانه در مساجد گیلان

۲۴۵ کتابخانه در مساجد گیلان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی با تاکیدبر اهمیت فرهنگ کتابخوانی در توسعه و پیشرفت کشور گفت: توسعه و پیشرفت جامعه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی جوامع بستگی مستقیم دارد.

 وی با بیان اینکه مساجد نیز در راستای ترویج فرهنگ مطالعه اقدام به تاسیس کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کرده اند افزود: ۲۴۵ باب کتابخانه در مساجد  استان گیلان دایر است.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به اینکه کتابخانه های مساجد به 2گروه کتابخانه های روستایی و شهری تقسیم می شوند گفت : تاسیس کتابخانه در مساجد مناطق روستایی اولویت ستاد عالی کانون های مساجد کشور است.

 پورابراهیم با بیان اینکه ۱۰۱ کتابخانه در مساجد شهری دایر شده است افزود : ۱۴۴ باب کتابخانه معادل ۵۹ درصددر مساجد روستایی مستقر هستند.

 وی گفت : کتابخانه هایی که در شبستان مساجد فعالیت می کنند، کتابخانه های باز و آنانی که دارای مخزن هستند کتابخانه بسته  هستند .

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ۱۲ هزار جوان و نوجوان گیلانی در این کتابخانه ها عضو هستند تصریح کرد : انس و الفت با کتاب از طریق  مطالعه صورت می گیرد و باید فرهنگ مطالعه در خانواده نهادینه شود.

 

 

انتهای پیام/م.ع

245 کتابخانه در مساجد گیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.