سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت رعایت ضوابط بهداشتی دامداری ها

دامداران ضوابط بهداشتی را در پیشگیری بیماری واگیردار رعایت کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد صادقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام ‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه ‌ای در واحدهای دامداری از موثرترین راهکار برای پیشگیری بیماری واگیردار است.

وی افزود: واکسیناسیون و ایمن ‌سازی دام‌ ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ ای در واحدهای دامداری از موثرترین راهکار برای پیشگیری بیماری واگیردار است.

صادقی با بیان اینکه حمل و نقل غیر بهداشتی دام و تامین دام از مناطق آلوده به بیماری، سبب گسترش بیماری می‌ شود، گفت:  دامداران به توصیه‌ های بهداشتی دامپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ ها توجه کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد افزود: کاهش تولید شیر، کاهش وزن و تلفات در دام‌ های جوان از شایع‌ترین خسارات ناشی از بیماری ها است.

صادقی گفت: دامداران نسبت به آهک پاشی، کنترل رفت و آمد و قرنطینه  برای کنترل این بیماری های واگیردار در دام ها  توجه کنند.

وی با بیان اینکه رسالت جهاد کشاورزی آموزش و ترویج برای کاهش هزینه تولید و انتقال دانش علمی و نوین برای تولید است، افزود: برنامه‌های آموزشی و ترویجی برای دامداران و روستاییان و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد  است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به  ارائه خدمات به  دام‌ های سنگین و سبک روستایی و واکسیناسینون دام‌ها در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت، گفت: دامپزشکی محمودآباد از ابتدای امسال تاکنون، هزار و ۹۹۶  رأس دام سنگین برای پیشگیری از بیماری تب برفکی،   ۶۹۸ هزار رأس دام سنگین برای بیماری مبارزه با شاربن و ۳ هزار و ۹۹۰ رأس دام سنگین برای بیماری بروسلوز و لمپین اسکین در روستا‌های این شهرستان واکسینه کرده است.

انتهای پیام/ م

پیشگیری از بیماری واگیردار در دامداری ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.