سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌ الله نوری همدانی:

مرکز تخصصی تربیت ائمه جماعات تاسیس شود

آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:اوقاف مرکز تخصصی برای تربیت ائمه جماعت تاسیس کند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛آیت‌الله نوری همدانی،مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری ماه صفر اظهار کرد: حادثه زلزله اخیر در استان‌های غربی کشور بسیار تأسف‌انگیز و تلخ است که امید می‌رود مسئولان در رسیدگی تمام توان خود را به‌ کار گیرند.

وی تصریح کرد: توجه به حفظ و قرائت قرآن کریم امری پسندیده است اما باید اوقاف افرادی را برای آموزش اجرای احکام قرآن کریم در جامعه تربیت کند همچنین در زمینهٔ امام جماعت، قضات و اموری از این‌دست نیز کمبود وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: شایسته است اوقاف، مراکزی تخصصی را برای تربیت مربی قرآنی و همچنین تربیت امام جماعت و قضات تربیت کند.

وی با اشاره به اهمیت اسلام به مسئله عقل و علم‌اندوزی افزود: در کتاب شریف اصول کافی نقل احادیث از باب عقل شروع‌شده و بعد از آن سخن از علم رانده‌شده که این مطلب ناشی از اهمیت اسلام به مسئله تعقل و علم‌آموزی است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اهمیت و جایگاه ویژه کتاب اصول کافی مرحوم کلینی در بین کتب حدیثی شیعی گفت: کتاب اصول کافی مرحوم کلینی بسیار ارزشمند است که شایسته است اوقاف در بقاع متبرکه و برنامه‌های فرهنگی خود در راستای نشر آن اقدامات مؤثری داشته باشد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر ویژگی‌های عالم واقعی از نگاه اسلام عنوان کرد: عالم واقعی فردی است که رفتار و گفتارش هماهنگ باشد و فردی که رفتارش، گفتارش را تأیید نمی‌کند در نگاه اهل‌بیت (ع)عالم نیست.

وی خاطرنشان کرد: در دل عالم سفاهت و غفلت وجود ندارد که منظور از سفاهت نیز ساده‌اندیشی مفرط است که زود در برابر دشمن تسلیم می‌شود چرا که چنین انسانی فاقد بصیرت‌های لازم بوده در حالی‌که در دنیای کنونی داشتن بصیرت و عمیق اندیشی امری ضروری است.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: اسلام با راکد نگه‌داشتن مال مخالف است و معتقد است که مال و دارایی‌های عمومی و خصوصی باید در جریان بوده به تولید بینجامد.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: انسان عالم باید علم را حلم همراه سازد چرا که در جامعه نگاه مردم به رفتار و عملکرد علماست بنابراین نباید انسان عالم به‌سوی گردنکشی و استبداد سوق پیدا کند که در این صورت حقوق عالم بودن وی زیر سؤال می‌رود.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: هرگز نباید به بنده‌ای از بندگان خداوند متعال به چشم حقارت نگاه کرد چرا که بندگان واقعی خداوند در بین جامعه گمنام هستند.

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس اوقاف و امور خیریه کشور با آیت الله نوری همدانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.