حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی در دیدار با آیت‌الله سبحانی گفت: از سال ۸۹ تاکنون بیش از 15 هزار موقوفه در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی،رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،اظهار کرد: از سال ۸۹ تا سال ۹۶ بیش از ۱۵ هزار وقف در کشور به ثبت رسیده است، درحالی‌که قبل از انقلاب اسلامی تنها ۱۳ هزار وقف در کشور به ثبت رسیده بود.

وی با اشاره به برخی از رسالت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: فعالیت در عرصه‌های قرآنی ازجمله مهم‌ترین و اصلی‌ترین اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه است که در این زمینه نیز اوقاف در شاخه‌های مختلف امور قرآنی مانند تفسیر، آموزش و به‌ویژه در زمینهٔ حفظ قرآن کریم فعالیت‌های مؤثری دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اداره و مدیریت بقاع متبرکه و ساماندهی کارهای فرهنگی، آموزشی و تبلیغی در بقاع متبرکه یکی دیگر از عرصه‌های فعالیت این سازمان بوده که فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی نیز در طول سال به مردم ارائه می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با تأکید بر بعد سوم وظایف و رسالت‌های سازمان‌ اوقاف و امور خیریه کشور عنوان کرد: این سازمان متولی اصلی موقوفات در کشور بوده که اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیقی نیز برای ساماندهی آن‌ها در سال‌های اخیر انجام داده است.

وی با بیان میل و علاقه مردم نسبت به عمل نیکوی وقف تصریح کرد: از سال 89 تا سال 96 بیش از 15 هزار وقف در کشور به ثبت رسیده است، درحالی‌که قبل از انقلاب اسلامی تنها 13 هزار وقف در کشور به ثبت رسیده بود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اهمیت فرهنگ‌سازی برای ترویج فرهنگ وقف در کشور گفت: فرهنگ‌سازی در عرصه وقف بسیار ضروری است که اگر این عرصه به‌درستی در جامعه پیاده‌سازی شود، می‌تواند تحولی مناسب در عرصه وقف ایجاد کند.

انتهای پیام/ش

دیدار رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با آیت الله سبحانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار