سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش:

ارزشیابی توصیفی از چالشهای اساسی آموزش وپرورش است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت:امروز ارزشیابی کیفی و توصیفی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضوان حکیم‌زاده امروز در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی و روسای ادارات پیش دبستانی و دوره اول سراسر کشور که در اصفهان برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های بالای فر هنگی و هنری موجود در استان اصفهان اظهار داشت: میدان نقش جهان اصفهان نمونه اندیشه خردمندانه‌ای است که در اضلاع مختلف آثار تاریخی زیبایی وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به شرایط جذب معلمان ابتدایی افزود: ما در این بخش دارای مشکلاتی هستیم که می‌توان با استفاده از ظرفیت دانشکده‌های علوم تربیتی و ادامه تحصیل همکاران با ارائه ساز و کارهای مشخص این مشکلات را برطرف ساخت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به رسمیت شناختن معلمان تنها زمانی صورت می‌پذیرد که معلمان را از سایر اقشار جامعه متمایز کنیم، ادامه داد: باید توجه داشت که معلمی کردن کار هر کسی نیست و نیاز به تخصص‌های مورد نیاز دارد.

وی تصریح کرد: شغل معلمی باید به رسمیت شناخته شود زیرا نگاه یکسان به معلم و کارمند درست نیست و باید از ظرفیت‌های برنامه ششم نظام پرداخت فرهنگیان به درستی استفاده شود.

حکیم‌زاده در ادامه با اشاره به لزوم آسیب شناسی و اصلاح ارزشیابی کیفی و توصیفی ابراز داشت: امروز ارزشیابی کیفی و توصیفی یکی از چالش‌های آموزش و پرورش است چراکه برخی تصمیمات مهم صورت گرفته در این زمینه بدون پشتوانه کار پژوهشی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون‌های مدارس خاص نیز از چالش‌های پیش روی ارزشیابی کیفی و توصیفی است، اضافه کرد: در این راستا از وزارت آموزش و پرورش درخواست داریم نسبت به برگزاری این آزمون‌ها توجه بیشتری داشته باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش پوشش تحصیلی کودکان بازمانده از تحصیل است، گفت: بر این اساس باید توجه داشت که در سال جاری حدود ۳۳ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و بی هویت در مدارس کشور مشغول به تحصیل شدند.

وی با اشاره به ساماندهی پیش‌دبستانی‌ها در کشور ابراز داشت: در این زمینه جلساتی را به منظور مدیریت یکپارچه این مراکز برگزار کرده که بر اساس آن تدوین آئین‌نامه به صورت مشترک با بهزیستی در دستور کار قرار گرفت و در این زمینه آموزش و پرورش آمادگی کامل دارد.

حکیم‌زاده همچنین با اشاره به تحصیل دانش آموزان عشایر نیز اضافه کرد: برای این امر در نظر داریم از ظرفیت مدارس شبانه روزی برای تحصیل دانش آموزان عشایر استفاده کنیم تا کمتر شاهد ترک تحصیل دانش آموزان دختر عشایر باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث مناطق محروم اطلاعات چهار استان هدف نقطه به نقطه استخراج شد، افزود: در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با کانون مدرسه، کانون اتومبیل‌رانی و جهانگردی به منظور ایمن‌سازی و رفت و آمد دانش‌آموزان بر مبنای استقبال از کمک‌های همکاران امضا شد در عین حال که اجازه سودجویی از دانش‌آموز و معلم داده نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون‌های تستی در مدارس ابتدایی ممنوع اعلام شده است، بیان داشت: متولیان امر باید به این موضوع توجه و تاکید داشته باشند چراکه استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی ممنوع است.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تدبیر گفت: امسال ۲۸ هزار مدرسه مجری طرح تدبیر است و همکاران باید این موضوع را به رسمیت بشناسند.

 

انتهای پیام/م

 

۳۳ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل و بی هویت جذب مدارس شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.