سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر قم؛

توقف پروژه منوریل قم / اتمام خط A مترو قم

جلالی گفت: پروژه منوریل در قم به دلیل عدم تأمین اعتبار متوقف شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛عبدالله جلالی ، رئیس شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به روند اجرای پروژه منوریل قم با بیان اینکه اصل منوریل در دنیا پذیرفته شده است، گفت: آنچه که در قم اتفاق افتاد این است که در حقیقت منوریل طرحی بود که از جانب دولت برای این شهر طراحی و تأمین منابع هم در تعهد دولت بود.

وی در ادامه با بیان اینکه طبیعی است که هر پروژه‌ای برای شهری طراحی می‌شود مدیریت و مسئولین شهری هم در آن نقش دارند، ابراز کرد: در آن مقطع زمانی با توجه به تضمینی که دولت برای همه بودجه آن داده بود مورد پذیرش مدیران شهری قم قرار گرفت.

رئیس شورای اسلام شهر قم در ادامه با اشاره به اینکه دیدگاه‌های مختلف و متفاوتی در مورد منوریل قم وجود داشته و دارد، بیان داشت: برخی معتقدند منوریل برای قم کارشناسی نشده است و برخی آن را کارشناسی شده می‌دانند ولی مسیر عبور آن را غیر کارشناسی می‌دانند و برخی اعتقاد دارند منوریل کمکی به ترافیک درون شهری نمی‌کند.

وی افزود: یکی از اشکالاتی هم که اتفاق افتاد اجرای منوریل و شروع آن از محلی بود که کمکی به ترافیک نمی‌کرد و ای کاش این پروژه از پردیسان به سمت مرکز شهر بود که بتواند با توجه به جمعیت آن منطقه بخشی از بار ترافیکی را کاهش دهد.

جلالی با اشاره به اینکه پروژه منوریل در حال حاضر متوقف است، ادامه داد: اما اگر دولت اعتبارات را تخصیص و تأمین کند چهار و هفت دهم از این پروژه ساخته شده و کار زیادی ندارد و در صورت تأمین بودجه قابل بهره‌برداری است.

وی در ادامه به مسئله ترافیک اطراف حرم و حل این معضل اشاره و عنوان داشت: دو خط مترو برای شهر قم تصویب شده که تونل خط A به طول ۱۵ کیلومتر به اتمام رسیده است و تلاش داریم تا چنانچه دولت اعتبار لازم را تأمین و تخصیص دهد فاز اول این خط از قلعه کامکار به سمت میدان مطهری تا پایان ۹۷ به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: خط B از پردیسان به سمت بازار و باجک تصویب شده تا بتواند به ترافیک این منطقه کمک کند البته راهکارهایی هم در مدیریت شهری و شورا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ایجاد پارکینگ‌های مناسب و خیابان‌هایی که بتواند ترافیک را پوشش دهد مخصوصاً فاز ۵ عمار یاسر از جمله این پروژه‌ها است که ترافیک هسته مرکزی کمک می‌کند.

جلالی در پاسخ به سؤالی دیگر درباره ساخت ساختمان‌های مرتفع در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیان داشت: چنین موردی در هسته مرکزی وجود ندارد و از طرفی دیگر قم دارای طرح تفصیلی و پهناهای ترافیکی است که توسط شورای عالی معماری و شهرسازی مشخص و تصویب شده است.

وی افزود: در طرح جامع شهر قم اطراف حرم بلند مرتبه سازی نداریم و مجموعه پروانه‌ای هم که برای ساختمان‌های اطراف حرم صادر می‌شود در راستای طرح تفصیلی است.

پروژه منوریل قم متوقف است/ جلوگیری از بلندمرتبه سازی در اطراف حرم

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.