سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی به پرورش دهندگان ماهی

دامپزشکی استان قزوین برای پیشگیری از وقوع بیماری‌های ویروسی از مدیران واحد‌های پرورش ماهی خواست ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: پرورش دهندگان ماهی از خرید و جابجایی تخم چشم زده و بچه ماهی بدون گواهی سلامت دامپزشکی خودداری کنند.

وحید ابراهیم نژاد حمیدی افزود: به صورت مستقیم از آب رودخانه برای مزارع استفاده نشود و از احداث چاهک در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز شود.

وی در ادامه بر ضدعفونی کردن آب ورودی قبل از توزیع آب در استخر‌ها تاکید کرد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان گفت: همچنین باید تجهیزات ضدعفونی نفر و خودرو در مبادی مزارع استقرار یابد و خودرو‌ها هنگام جابجایی بچه ماهی و همچنین قبل از ورود به مزرعه ضد عفونی شوند.

ابراهیم نژاد حمیدی در ادامه بر ضدعفونی کردن مستمر ابزار، وسایل و دست ها، استفاده نکردن از ساچوک و ابزار مشترک با دیگر مزارع، محدود کردن رفت و آمد کارگر‌ها در بین مزارع و جلوگیری از حضور افراد متفرقه در مزرعه تاکید کرد.

وی توصیه کرد: برای تقویت سیستم ایمنی ماهیان از محرک‌های ایمنی، پروبیوتیک ها، مکمل‌های معدنی و ویتامین‌ها استفاده شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان اداره کل دامپزشکی استان در ادامه خواستار نصب کوره لاشه سوز در مزارع و دفن یا سوزاندن تلفات به صورت بهداشتی شد.

انتهای پیام/

توصیه بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی در ماهیان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.