رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان موارد بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت:رعایت موارد بهداشتی و پیشگیرانه از جمله خودداری از شکار و نگهداری پرندگان مهاجر و بومی، جلوگیری از ورود پرندگان وحشی به محل نگهداری پرندگان خانگی از طریق نصب توری و خرید نکردن از مراکز غیرمجاز و عرضه کنندگان دوره گرد از اهمیت خاصی بر خوردار است.

یعقوبی همچنین به مردم هشدار داد برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از دست زدن به پرنده‌ها اعم از خانگی و وحشی پرهیز کنند.

وی به مردم توصیه کرد: اگر پرنده خانگی را در حال تلف شدن مشاهده کردند به سرعت از طریق سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ و یا شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ به مرکز دامپزشکی اطلاع دهند.

به گفته رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک، بیماری آنفلوانزای پرندگان در این شهرستان کنترل شده است و کارشناسان همه واحد‌های مرغداری به طور مرتب پایش می‌کنند.

آنفلوانزای پرندگان، یک بیماری ویروسی است که دستگاه‌های تنفس ، گوارش یا عصبی بسیاری از انواع طیور و سایر پرندگان را مبتلا می‌سازد وشدیدترین نوع بیماری به صورت حاد و عمومی است که در طیور با یک دوره کوتاه و مرگ و میر بسیار بالا مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.