سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره سراسری داستان کردی و فارسی دربانه

یازدهمین جشنواره سراسری داستان کردی و فارسی پس از 5 سال وقفه آذر ماه سالجاری در شهر مرزی بانه برگزار می شود .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دبیر یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه گفت:نخستین جشنواره داستان بانه سال ۷۶ برگزار شد و آخرین دوره آن نیز سال ۹۱ بود، که بخاطرمشکلات مالی و کمبود امکانات  وفقه ای پنج ساله  پیدا کرد.

صدیق کریم پور افزود: یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه به ۲ زبان فارسی و کوردی در بخش "داستان، داستان کودکان، نوجوانان و وتار" برگزار می‌شود.

کریم پور گفت:تاکنون یک هزار و ۶۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود : ۶۰ داستان از مجموع آثار ارسال شده با نظر هیأت داوران به بخش نهایی جشنواره معرفی می‌شود که شامل ۳۰ داستان فارسی و ۳۰ داستان به زبان کردی است و در بخش کودکان نیز ۶ داستان به زبان فارسی کردی قرائت می‌شود.

کریم پور با بیان اینکه در بخش وتار، سه وتار به زبان فارسی و سه وتار به زبان کوردی در این جشنواره قرائت می‌شود، تاکید کرد: این جشنواره قرار بود پارسال برگزار شود، اما بدلیل مشکلات مالی به آذر ماه امسال موکول شد.

وی تجلیل از شخصیت‌های برجسته داستان نویسی را یکی از برنامه‌های جشنواره امسال اعلام کرد و گفت: در این جشنواره از فتاح امیری بخاطر خدمات ارزشمندش به داستان و رومان کردی و از حسین میرعابدینی بخاطر خدماتش به ادبیات فارسی تجلیل می‌شود.

وی همچنین گفت: امسال ۲ رومان نویس از تاجیکستان و افغانستان نیز به جشنواره داستان بانه به عنوان "مهمان ویژه "دعوت شده اند و از اقلیم کردستان عراق نیز چهار نویسنده در جشنواره حضور خواهند داشت.
به گفته دبیر یازدهمین جشنواره سراسری داستان بانه، جشنواره سراسری داستان بانه در سال‌های قبل بین چند استان برگزار می‌شد، اما امسال به صورت سراسری برگزار می‌شود.

کریم پور افزود: در جشنواره‌های قبلی، رمان نویسان برجسته ادبیات فارسی و کردی سراسر کشور شرکت داشتند که امسال هم شخصیت‌ها و نویسنده‌های بزرگ داخلی و خارجی برای حضور در جشنواره دعوت شده اند.

انتهای پیام/م

منبع:صداوسیما

جشنواره سراسری داستان کردی و فارسی

 

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.